مزیت استفاده از سیستم گرمایش از کف؛ ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی| تولید محصولات ایرانی در کشورهای همسایه
«بازار» گزارش می دهد

مزیت استفاده از سیستم گرمایش از کف؛ ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی| تولید محصولات ایرانی در کشورهای همسایه

یوسفی، عضو هیات موسس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی با بیان اینکه سیستم گرمایش از کف ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی در پی دارد گفت: نوسانات شدید ارزی به ضرر تولید کننده ها تمام می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد یوسفی مدیر عامل سوپرپایپ و عضو هیات موسس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی ، تهویه مطبوع در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کارخانه سوپرپایپ از سال ۷۶ در منطقه آزاد قشم راه اندازی و شروع به کار کرد گفت: این شرکت با حمایت شرکت آلمانی که ابداع کننده لوله های تلفیقی بود کار تولید خود را در شرایط بسیار بسیار سخت آغاز کرد.

او با تاکید بر اینکه از ابتدا بنا رعایت تمام اصول استاندارد بود و همین موضوع موجب تحول در صنعت تاسیسات شد ادامه داد: نگاه سوپرپایپ این بوده است که از مشکلات عبور کند. با این تفکر سوپرپایپ مسیر خود را ادامه داد و محصولات متفاوتی به لحاظ تکنولوژی روز ارائه کرد.

طبیعتا زمانی که محصولی با تکنولوژی روز دنیا تولید می شود و جای خود را در بازار باز می کند در این بازار غیر رقابتی می بینیم که دیگر شرکت ها به راحتی از اسم و نام محصول شما استفاده می کنند

یوسفی با یادآوری اینکه معرفی محصولات سوپرپایپ در بازار سخت بود اضافه کرد: طبیعتا زمانی که محصولی با تکنولوژی روز دنیا تولید می شود و جای خود را در بازار باز می کند در این بازار غیر رقابتی می بینیم که دیگر شرکت ها به راحتی از اسم و نام محصول شما استفاده می کنند.

مدیر عامل سوپرپایپ گفت: در ۲۶ سال گذشته سرآمدی خود را حفظ کرده و محصولات نوآورانه تولید شده است. محصولاتی نوآورانه که شامل گرما از کف و سیستم های گرمایش چمن و ... بوده که هر کدام آنها در حوزه خود یک نوع تحول به حساب می آمده است. به هر حال ما معتقد هستیم که ارتقاء و رشد تکنولوژی در تاسیسات ساختمان باعث کمک به منافع ملی می شود.

درخواست ما به عنوان یک تولید کننده که سالهای سال است در صنعت ساختمان و تاسیسات فعال است این است که دولت کاری به ما نداشته باشد

عضو هیات موسس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «بازار» مبنی بر اینکه به عنوان تولید کننده فعال در صنعت ساختمان چه انتظاری از دولت دارید؟ گفت: درخواست ما به عنوان یک تولید کننده که سالهای سال است در صنعت ساختمان و تاسیسات فعال است این است که دولت کاری به ما نداشته باشد.

مشکلی با تحریم ها نداریم و در طی سال های گذشته تلاش کردیم کشور در این زمینه روی پای خود بایستد و تحریم ها کمترین ضربه را به تولیدات ایرانی بزند

او ادامه داد: شرایط کشور به خصوص برای تولید کننده هایی مثل ما که تمام تلاشش این بوده است که محصولات تراز اول با تکنولوژی روز دنیا را تولید یا طراحی کند این است که برای تولید با تکنولوژی روز دنیا نیازمند ارتباط با اروپای غربی است. ما مشکلی با تحریم ها نداریم و در طی سال های گذشته تلاش کردیم کشور در این زمینه روی پای خود بایستد و تحریم ها کمترین ضربه را به تولیدات ایرانی بزند.

نوسانات نرخ ارز در نهایت به ضرر تولید کننده ها خواهد بود. اما متاسفانه می بینیم که تولید تنها جایی است که در سیبل قرار می گیرد

یوسفی گفت: به هر حال اگر تولید کننده حمایت شود نه تنها نیازی به تسهیلات و وام ندارد بلکه می تواند به کشور وام بدهد. یعنی می تواند با ایجاد اشتغال و بالا بردن درآمد سرانه به خوبی برای کشور مفید واقع شود. ما معتقد هستیم که نوسانات نرخ ارز در نهایت به ضرر تولید کننده ها خواهد بود. اما متاسفانه می بینیم که تولید تنها جایی است که در سیبل قرار می گیرد.

متاسفانه قطع برق در تابستان و کمبود گاز به ضرر تولید تمام می شود. به طوریکه اگر دو روز برق نداشته باشیم ۳۳ درصد از راندمان تولید باید کاهش یابد

مدیر عامل سوپرپایپ ادامه داد: متاسفانه قطع برق در تابستان و کمبود گاز به ضرر تولید تمام می شود. به طوریکه اگر دو روز برق نداشته باشیم ۳۳ درصد از راندمان تولید باید کاهش یابد.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته استفاده از سیستم گرمایش از کف تا ۴۰ درصد صرفه جویی انرژی در پی خواهد داشت. تمام تلاش ما این است که به دلیل اینکه انرژی در کشورهای اروپایی گران است و این کشورها استفاده از سیستم گرمایش از کف را در دستور کار خود دارند محصولات خود را به جای اینکه در داخل تولید و صادر کنیم در کشورهای همسایه تولید و به آنها ارائه کنیم.

سیستم های گرمایش از کف در ساختمان های لاکچری و به خصوص مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که ۸۵ درصد سهم این سیستم را در اختیار خود داریم

یوسفی ادامه داد: سیستم های گرمایش از کف در ساختمان های لاکچری و به خصوص مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که ۸۵ درصد سهم این سیستم را در اختیار خود داریم. البته در سایر ساختمان ها که ارزش کمتری دارند و پارامترهای مهندسی ارزش دارد سوپرپایپ سهم اصلی را دارد.

سوپرپایپ برای ۲۵ هزار مدرسه و ۵۰۰ بیمارستان توانسته است سیستم گرمایش از کف را ایجاد کند

وی گفت: سوپرپایپ برای ۲۵ هزار مدرسه و ۵۰۰ بیمارستان توانسته است سیستم گرمایش از کف را ایجاد کند. به هر حال ما معتقد هستیم که توسعه و پیشرفت انتها ندارد و مدام در حال تحقیق در مورد تکنولوژی های جدید هستیم.

یوسفی افزود: به هر حال با توجه به جنگ روسیه تغییرات زیادی در انرژی رخ می دهد و اروپا به دنبال جایگزین کردن هیدروژن به جای گاز طبیعی است پس تمام این موارد نیازمند تکنولوژی جدید است.

انگیزه اروپایی ها در مدیریت مصرف انرژی بسیار بالا است و این به دلیل این است که انرژی در آن جا گران است

در ادامه این نشست مهدی یوسفی مدیر فروش و بازاریابی سوپرپایپ با تاکید بر اینکه انگیزه اروپایی ها در مدیریت مصرف انرژی بسیار بالا است و این به دلیل این است که انرژی در آن جا گران است گفت: در ایران پول انرژی نمی دهیم و چون پول انرژی نمی دهیم به دنبال صرفه جویی انرژی نیز نمی رویم.

وی افزود: وقتی انرژی در ایران ارزان است کسی هم به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها نمی رود. پس ارزان بودن انرژی باعث نمی شود تا سیستم گرمایش از کف مورد استقبال زیاد از سوی سازندگان و مصرف کنندگان قرار بگیرد.

یوسفی خاطر نشان کرد: استفاده از سیستم گرمایش از کف در صنعت ساختمان کره جنوبی بسیار بالا است چرا که در این کشور صرفه جویی در مصرف انرژی انگیزه بالایی دارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha