۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
افزایش ۸۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی
معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو عنوان کرد

افزایش ۸۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو از افزایش ۸۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در ۶ ماه نخست امسال نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش بازار، وحید ایزدی معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو گفت: تولید نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو در ۶ ماه نخست امسال به میزان ۴۷۵۰ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۸۰ درصدی داشته و ۳ درصد بیشتر از کل تولید سال گذشته بوده است، همچنین این میزان رشد تولید، معادل مصرف برق یکسال دو استان شمالی کشور (گیلان و مازندران) است.

وی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری تولید انرژی در نیروگاه‌های گتوند و داریان و افزایش ۵۰ درصدی در نیروگاه کارون ۴ افزود: نیروگاه سیمره که پارسال به علت خشکسالی تولید نداشته، در این مدت به میزان ۹۰ گیگاوات ساعت تولید انرژی داشته است.

وی افزود: با هماهنگی‌ بین بخش برق، آب و مرکز دیسپاچینگ ملی، مخازن سدهای برق‌آبی کشور با پرشدگی کامل به استقبال پیک تابستان رفته‌اند، به طوری‌که نیروگاه‌های برق‌آبی سهم ۱۱ درصدی در تولید انرژی پیک تابستان داشته‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو بیان کرد: از ابتدای مهرماه برنامه‌ریزی تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاهی شرکت آغاز شده تا همچون گذشته نیروگاه‌های برق‌آبی نقش بسزای خود را در تأمین نیاز پیک زمستان و تابستان نشان دهند.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha