۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
قرارداد با خودروسازان داخلی برای دریافت اتوبوس
شهردار تهران خبر داد

قرارداد با خودروسازان داخلی برای دریافت اتوبوس

حناچی، شهردار تهران گفت: براساس توافق با سازندگان داخلی خودرو، پیش نویس قراردادهایی مبنی بر واگذاری اتوبوس به شهرداری تهران آماده شده است و همچنین هزار دستگاه اتوبوس توسط همین خودروسازها بازسازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پیروز حناچی در حاشیه جلسه مجمع نمایندگان استان تهران گفت: به دعوت مجمع نمایندگان تهران نخستین جلسه مشترک را با نمایندگان در رابطه با موضوع‌هایی همچون آلودگی هوا، ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت خیلی خوبی از نمایندگان با تجربه در اداره امور شهرها در این مجلس هم وجود دارد و امیدواریم که مسائل و مشکلات کلانشهرها در درجه اول به ویژه تهران را بتوانیم حل کنیم.

شهردار تهران افزود: موضوع‌هایی مانند توسعه حمل و نقل عمومی مترو تاکسیرانی و اتوبوسرانی و بحث آلودگی هوای تهران و تعداد اتوبوس‌های پاک و برنامه‌هایی که برای این موضوع داریم با نمایندگان  بحث و گفتگو شد.

وی گفت: نمایندگان نیز به موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران اشاره داشتند و نگرانی‌هایی نیز نسبت به حریم شهری در شهر وجود داشت که امیدواریم بتوانیم با تجربیات یکدیگر بار سنگین اداره امور شهری را با هم برداریم و مشکلات مردم را کم کنیم.

پیش نویس قرارداد با خودروسازان برای دریافت اتوبوس
شهردار تهران گفت: مایک توافق با سازندگان خودروساز داخلی همچون ایران خودرو و خودرودیزل انجام دادیم و پیش نویس قراردادهای آن‌ها آماده شده و به اطلاع دولت رسیده است و همچنین هزار دستگاه اتوبوس را دستور بازسازی دادیم که بخشی از همین خودروهای در دست بازسازی توسط همین خودروسازها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اساسا بودجه شهرداری تهران کشش مترو را ندارد و ما منابع مالی مترو را از طریق اوراق مشارکت تامین اعتبار می‌کنیم و به دلیل بدهی‌هایی که شهرداری تهران به سیستم بانکی داشته است برای گرفتن تسهیلات جدید مشکل داریم، ولی در حال رفع مشکلات موجود هستیم.

شهرداری مگاپروژه‌ها را به پروژه‌های خرد تبدیل می‌کند
وی در پاسخ به طرح‌های عمرانی شهر تهران گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی طرح‌های عمرانی را در سه مرحله انجام می‌دهیم و آن‌هایی را که به دلیل رضایتمندی و پیشرفت فیزیکی در اولویت هستند به بهره برداری می‌رسانیم و در مرحله دوم پروژه‌ها در دستور کار هستند که برخی از پروژه‌ها به دلیل بیماری کرونا تعطیل شده است.

شهردار تهران گفت: نوع تعریف ما به پرداخت پروژه‌ها تغییر کرده و ما دو هزار میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های محلی قرار داده ایم و پروژه‌ها را از مگاپروژه به پروژه‌های خرد تبدیل کرده ایم.

من همچنان طبق قولم سه شنبه‌ها با حمل و نقل عمومی تردد می‌کنم.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا در شرایط کرونا نیز با حمل و نقل عمومی تردد می‌کند یا خیر؟ گفت: من طبق قولم سه شنبه‌های بدون خودرو را با دوچرخه یا مترو به محل کارم می‌روم البته در لابه لای این روزها از حمل و نقل عمومی نیز استفاده می‌کنم.

وی افزود: در حال حاضر در مترو ۹۵ درصد مردم موارد ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما در اتوبوس‌ها مشکل داریم، چون مدیریت متمرکزی در این باره وجود ندارد و ان شاء الله با پیگیری‌های ما و رعایت شهروندان این مشکل مرتفع شود.

کد خبر: ۲۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha