۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
اخلال در فعالیت های اداری و آموزشی خراسان رضوی| زلزله مدارس را به تعطیلی کشاند
به دلیل وقوع ۳۷ پس لرزه؛

اخلال در فعالیت های اداری و آموزشی خراسان رضوی| زلزله مدارس را به تعطیلی کشاند

مشهد- وقوع زمین لرزه در کشور افغانستان صبح روز شنبه موجب لرزش بسیاری از شهرهای خراسان رضوی شد که به دلیل شدت وقوع زمین لرزه و تعدد پس لرزه ها فعالیت های اداری و آموزشی دچار اخلال شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وقوع سه زمین لرزه با قدرت ۶.۵ و ۶.۳ و ۵.۶ ریشتر در مشهد و ایجاد ترس و دلهره در بین شهروندان موجب شد تا برای ساعاتی تمامی فعالیت های اداری موجب اخلال و توقف شود.

شدت زلزله در مشهد هم چنین موجب شد تا بسیاری از کارکنان ادارات و شرکت های خصوصی محل کار خود را ترک و به فضاهای باز رو بیاورند.

در همین حال با اعلام ستاد بحران استانداری خراسان رضوی مبنی بر ضرورت تخلیه ساکنان ساختمان های چهار طبقه لذا این هشدار بر استرس بیشتر شهروندان افزود و بسیاری از شرکت های خصوصی و برخی از ادارات تصمیم گرفتند تا پایان ساعت کاری را اعلام و به فعالیت خود در نخستین روز هفته پایان دهند.

در همین راستا مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی تعداد پس لرزه های ثبت شده در استان را ۳۷ مورد اعلام و اظهار کرد: این زلزله باعث نگرانی مردم شده است اما اعلام می کنیم کانون زمین لرزه خارج از مرزهای کشور است، ولی توصیه می شود ساکنان ساختمان های چهار طبقه به بالا برای ساعتی منازل خود را ترک کنند.

محسن نجات ابراز کرد: فاصله مرکز زمین لرزه در افغانستان با شهرستان شرقی تایباد ۸۷ کیلومتر بوده و در همین راستا ستاد بحران شهرستان های تایباد، خواف، مشهد، رشتخوار و تربت حیدریه تشکیل شده و ۲۵ تیم جستجو و نجات به تایباد اعزام شده اند.

تعطیلی مدارس خراسان

به گزارش خبرنگار بازار؛ وقوع زمین لرزه در افغانستان که با تکانه های شدید در شهر های مرزی خراسان و به ویژه مشهد مقدس همراه بود موجب شد تا مدارس شهر های مرزی و همجوار با کانون زلزله در نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شود.

بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در همین راستا مدارس شهرهای باخرز، تایباد، خواف، تربت جام و صالح آباد در نوبت های صبح و عصر تعطیل شدند.

شایان ذکر است نخستین زلزله امروز با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات، منطقه «قره‌باغ» افغانستان به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه به قدرت ۵.۶ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه و یک ثانیه امروز، زمین لرزه سوم در منطقه «کوهستان» در شمال هرات به بزرگی ۴.۱ ریشتر و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شد و چهارمین زمین لرزه نیز با شدت ۶.۵ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین در منطقه «گوریان» هرات به ثبت رسید.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha