۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
پیشگیری از برداشت غیرمجاز ۱۲ میلیون مترمکعب آب| ۱۴۲۸ چاه غیرمجاز در تهران مسدود شد
در شش ماهه نخست سال جاری رقم خورد

پیشگیری از برداشت غیرمجاز ۱۲ میلیون مترمکعب آب| ۱۴۲۸ چاه غیرمجاز در تهران مسدود شد

در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود و از تخلیه سالانه ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۹۸ مترمکعب آب سفره های زیر زمینی جلوگیری شد.

به گزارش بازار، در نیمه نخست سال جاری در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیرزمینی، تعداد هزار و ۴۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در مجموع با عمق بیش از ۲۹ هزارمتر و میزان آبدهی ۷۳۹.۲۹ لیتر بر ثانیه، توسط امورهای منابع آب تهران، شهریار، شهرری، رباط کریم، فیروزکوه، دماوند، اسلامشهر، ورامین، پاکدشت و شمیرانات مسدود شد.

در این رابطه بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده به ترتیب توسط امورهای منابع آب شهرری، تهران و پردیس، رباط کریم و شهریار انجام شده است.

همچنین طی مدت یاد شده با تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای منابع آب و اخذ دستور قضائی، هزار و ۲۳۹ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی، ۳۴۶۵ حکم قضایی صادر و هزار و ۳۰۶دستور قضایی نیز اخذ شده است.

در ضمن با تلاش ماموران گشت و بازرسی امورهای منابع آب شهرستان و با اخذ حکم قضایی، بیش از ۲۴۱ هزار و ۴۴۹ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان تهران در شش ماه ابتدایی سال جاری رفع تصرف و از ید متصرفین خارج شد.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha