۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
«پوشش شبکه ملی اطلاعات» روستاهای استان سمنان ۲۰۰ درصد رشد کرد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:

«پوشش شبکه ملی اطلاعات» روستاهای استان سمنان ۲۰۰ درصد رشد کرد

سمنان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از رشد ۲۱۱ درصدی اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این زیرساخت در راستای توسعه اقتصاد روستایی موثر واقع شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید یاسر حسن پور صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا به میزبانی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با حضور خبرنگاران بیان کرد: اتصال روستاهای استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات ۲۱۱ درصد رشد داشته است.

وی از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی در روستاها خبر داد و افزود: این اقدام ادر زمره مهترین تکالیف وزارت ارتباطات محسوب می شود.

مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان سمنان با اشاره به توسعه بستر ارتباطات صوت، دیتا و پهن باند بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته پیشرفت های زیادی در این بخش در روستاهای استان رخ داده است.

حسن پور بیان کرد: از آنجا که روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند، باید سعی می کردیم که شکاف دیجیتال را کاهش دهیم که در این راستا از ابتدای دولت سیزدهم ۴۲۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

وی افزود: باقی مانده روستاهای استان تا پایان امسال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و ما تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۲۰ خانواری که این امکان را نداشته باشند، نخواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان بیان کرد: همه شهرهای استان از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردارند و راه‌اندازی چهار سایت جدید ایرانسلی اینترنت نسل پنجم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha