۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان: 

۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شد

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان معادل ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است. 

رضا خواجه ای در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه روستاها به عنوان یکی از کانون های پرتحرک ، مولد و موثر در اقتصاد کشور ، مظهر خوداتکایی و خودکفایی هستند، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار است.

وی اظهار داشت: در قالب طرح توسعه منظومه روستایی ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است و ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و دو تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت شده است.

خواجه ای،به اجرای طرح هادی در استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاظر تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای۲۰ خانوار، ۴۴۸ روستا است.

وی افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

خواجه ای افزود: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان زنجان معادل ۵۶ درصد مقاوم سازی شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha