۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
۵۹۸۰ واحد مسکونی شهری در طرح ملی مسکن گلستان فعال است
معاون راه و شهرسازی گلستان:

۵۹۸۰ واحد مسکونی شهری در طرح ملی مسکن گلستان فعال است

گرگان- پناه یزدان، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: از پنج هزار و ۹۸۰ واحد فعال در طرح ملی مسکن شهری در گلستان تنها هزار و ۸۴۸ واحد به عقد قرارداد رسیده است.

اسدالله پناه یزدان در گفتگو با خبرنگار بازار کرد: دو هزار و ۸۸۸ واحد مسکن مهر نیمه تمام در گلستان داریم که ۲۰ واحد آن دولتی و بقیه تعاونی و خودمالکی است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تا پایان سال برنامه‌ریزی شده که بخش تعاونی و خودمالکی بزرگ مقیاس تعیین تکلیف شود و در بخش خودمالکی کوچک مقیاس و خصوصی هم تصمیماتی خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح ملی مسکن، عنوان کرد: مشکلی که در روند اجرای واحدهای طرح ملی مسکن خود را نشان می‌دهد، قرارداد مشارکت مدنی از سوی بانک‌ها است.

پناه یزدان اضافه کرد: از پنج هزار و ۹۸۰ واحد فعال در استان تنها هزار و ۸۴۸ واحد به عقد قرارداد رسیده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: ما از محل آورده متقاضی، صدور پروانه و نظام مهندسی را انجام می‌دهیم و اگر بانک‌ها به ما کمک کنند می‌توانیم روند اجرایی شدن پروژه‌ها را به پیش ببریم زیرا متقاضیان بر اساس پیشرفت فیزیکی سهم خود را واریز می‌کنند.

وی اظهار کرد: بانک مسکن علاوه بر تعهد اولیه ۱۲ هزار واحد قول داد که ۵۰۰ واحد دیگر به ما کمک کند اما بانک ملی به تعهد خود عمل نکرد و از چهار پروژه دو پروژه ۱۷۰ واحدی علی آبادکتول و ۱۷۲ واحدی مینودشت را پذیرفت و پروژه های گرگان و بندرترکمن را رد کرد.

پناه یزدان تأکید کرد: مردم پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را می‌بینند و با توجه به آن آورده خود را واریز می‌کنند لذا بانک‌ها باید تعهدات خود را جدی بگیرند.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان این که در بازآفرینی تنها ۱۹۶ واحد در استان عملکرد داشتیم، گفت: در بخش خودمالکی هم به دلیل تأخیر در پرداخت تسهیلات طی سال جاری تنها ۷۸ واحد اضافه شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha