۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
روند کًند مسکن ملی گلستان در بخش خصوصی| ۴۷۰۰ واحد در بخش خودمالکی به مرحله قرارداد رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

روند کًند مسکن ملی گلستان در بخش خصوصی| ۴۷۰۰ واحد در بخش خودمالکی به مرحله قرارداد رسید

گرگان- پناه یزدان، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در بخش خودمالکی مسکن در گلستان، ۱۸ هزار و ۹۷۶ نفر ثبت نام کرده که از این میزان چهار هزار و ۷۷۶ نفر به عقد قرارداد رسیده اند.

اسدالله پناه یزدان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ۸۲۹ هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن که برای دو سال از طرح در گلستان برنامه‌ریزی شده بود، تاکنون تنها ۲۵۴ هکتار زمین تخصیص داده شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد مسکن طی دو سال در طرح نهضت ملی دیده شده بود که این میزان زمین تأمین شده تنها ۱۷ هزار و ۵۵۰ واحد را جوابگو است.

وی بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۶۸ واحد مسکونی عقد قرارداد با سازنده اتفاق افتاده که از این تعداد پنج هزار و ۳۹۸ نفر وجه اولیه را واریز کرده‌اند.

پناه یزدان ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که طی ماه جاری هزار و ۵۷۴ واحد دیگر هم به عقد قرارداد برسد که ۶۵۰ واحد آن در شهر گرگان و بقیه در شهرهای دیگر استان است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: یعنی ما از این پس شش هزار و ۸۲۹ واحد را در دست اجرا خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از بزرگترین بخش‌هایی که می‌تواند در طرح ملی مسکن به ما کمک کند بخش خودمالکی و بخش خصوصی است.

پناه یزدان بیان کرد: در بخش خودمالکی ۱۸ هزار و ۹۷۶ نفر برای اخذ تسهیلات ثبت نام کرده که از این میزان چهار هزار و ۷۷۶ نفر به عقد قرارداد رسیده است.

معاون مسکن راه و شهرسازی گلستان گفت: در استان گلستان در مسکن مهر ۷۵ درصد پروژه ها را بخش خصوصی به عهده گرفته بود و تنها ۲۵ درصد دولتی بود و امیدواریم با همراهی بانک‌ها این امر در طرح نهضت ملی مسکن هم اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: در بافت فرسوده تعهد استان طی دو سال سه هزار و ۳۳ واحد بود که تاکنون هزار و ۳۱۴ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha