۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا آسان نیست
وزیر مشاور در امور خارجی قطر:

مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا آسان نیست

وزیر مشاور در امور خارجی قطر با بیان اینکه دوحه همچنان به ایفای نقش و یافتن زمینه مشترک در مذاکرات ایران و آمریکا پایبند است، گفت که مذاکرات هسته‌ای بین تهران و واشنگتن روند آسانی نیست.

به گزارش بازار، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی قطر گفت که مذاکرات ایران و آمریکا درباره توافق هسته‌ای روند آسانی نیست.

الخلیفی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان خاطرنشان کرد که قطر همچنان به ایفای نقش و یافتن زمینه مشترک در مذاکرات ایران و آمریکا پایبند است.

وی همچنین تأکید کرد: مذاکراتی که به آزادی پنج آمریکایی بازداشت شده در ایران انجامید نیز آسان نبود. این یک موضوع چند جزئی بود و مؤلفه مالی، سیاسی و امنیتی داشت، بنابراین آسان نبود.

الخلیفی در پاسخ به سوالی در مورد امکان گفتگوهای بیشتر میان آمریکا و ایران با بیان اینکه فضای بی‌اعتمادی بین دو کشور حاکم است، گفت که موفقیت این توافق مبادله اسرا می‌تواند زمینه را برای ایجاد فضای بهتر و مثبت‌تر بین دو طرف فراهم کند.

این مقام ارشد قطری در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به تحولات فلسطین تصریح کرد: ما معتقدیم که از هر راهی و در هر توافق احتمالی باید حقوق فلسطینی‌ها محقق شود.

وی همچنین گفت که قطر به علت سابقه‌ای که در میانجی‌گری دارد، اعتماد کشورها را برای ایفای نقش در حل و فصل منازعه‌ها جلب کرده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha