۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
تلاش برای عدم مدیریت بار در بخش صنعت و کشاورزی| مجوز توسعه نیروگاه علی‌آباد صادر شده است
معاون رئیس جمهور مطرح کرد؛

تلاش برای عدم مدیریت بار در بخش صنعت و کشاورزی| مجوز توسعه نیروگاه علی‌آباد صادر شده است

گمیشان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امیدواریم با توسعه سرمایه‌گذاری برق مطمئن را برای صنعت و کشاورزی تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود منظور، ظهر جمعه در آیین افتتاح نیروگاه سیمین شهر اظهار کرد: هنگامی که دولت را تحویل گرفتیم بالغ بر ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشتیم و قطعی‌های مکرر را پیک مصرف و در فصل تابستان شاهد بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته و سال جاری به برکت اهتمام دولت و صنعت برق، شاهد آن بودیم که مخصوصاً در بخش خانگی خاموشی نداشتیم و امیدواریم با توسعه سرمایه‌گذاری برق مطمئن را برای صنعت و کشاورزی تامین کنیم.

وی بیان کرد: هم اکنون ایران جزو بالاترین ظرفیت‌های تولید برق در دنیا است و بیش از ۹۱ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

منظور با بیان تشکر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت نیروگاه، اضافه کرد: در استان گلستان هم در نیروگاه علی آباد سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و فاز توسعه بخش بخار نیروگاه مرحله مقدماتی خود را آغاز کرده است.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: سرمایه‌گذاری کوچک مقیاس در بحث تامین برق و نیروگاه‌های کوچک بسیار حائز اهمیت است زیرا این نیروگاه‌ها در محل مصرف هستند، بنابراین تلفات انتقال و توزیع که نیروگاه‌های بزرگ دارند را در این نیروگاه نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در کنار نیروگاه‌های کوچک امیدواریم بتوانیم بخش تامین حرارت را هم توسعه دهیم و با این کار راندمان به بیش از ۸۰ درصد افزایش یابد.

منظور با بیان این که امیدواریم آقای نائمی- سرمایه‌گذار نیروگاه سیمین شهر- یک نیروگاه بخار و دو واحد گازی در منطقه ترکمن صحرا ایجاد کند، ادامه داد: اقدامات بخش خصوصی مکمل ظرفیت بخش دولتی بوده و دولت در ارائه خدمات نیازمند همکاری بخش خصوصی است‌.

کد خبر: ۲۴۷٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha