۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
۸ سند همکاری در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بورکینافاسو مبادله می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۸ سند همکاری در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بورکینافاسو مبادله می‌شود

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توافق گروه‌های کارشناسی دو طرف ۸ سند همکاری در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو مبادله می‌شود.

به گزارش بازار، سیدصولت مرتضوی در کنفرانس مطبوعاتی با «اولویا روآمبا» وزیر امورخارجه بورکینافاسو با اشاره به هدف‌گذاری جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آفریقایی، اظهار داشت: همکاری‌های مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مردمی بورکینافاسو پس از تبادل تفاهم‌نامه‌ها در کمیسیون مشترک شکل می‌گیرد.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر امورخارجه بورکینافاسو به ایران، بازدیدهای مناسبی از ظرفیت‌های اقتصادی شرکت‌های تابعه وزارت کار صورت گرفت.

مرتضوی با اشاره به نشست‌های گروه‌های کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هیئت‌های بورکینافاسو در هفته اخیر، گفت: در این جلسات به تفاهم‌نامه کلی و ۸ سند همکاری رسیدیم که در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مبادله خواهد شد.

وزیر کار اظهار داشت: این موارد تنها بخشی از همکاری‌هاست و مقرر است دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی ایران به بورکینافاسو سفر کنند و زمینه توسعه همکاری‌ها را فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها منشاء توسعه برای دو کشور و تقویت روحیه استقلال‌طلبی بورکینافاسو شود.

«سیدصولت مرتضوی» در رأس هیئتی اقتصادی و سیاسی به‌منظور شرکت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو و دیدار با مقامات این کشور آفریقایی به آواگادوگو سفر کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با کشور بورکینافاسو را عهده‌دار است.

کد خبر: ۲۴۷٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha