۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
شرکت‌های تولیدی گلستان منابع درآمدی خود را خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس:

شرکت‌های تولیدی گلستان منابع درآمدی خود را خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند

گنبدکاووس- نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: شرکت های تولیدی گنبدکاووس و گلستان بخش اعظم منابع درآمدی خود را در خارج از شهرستان و استان سرمایه گذاری می کنند و باید جلوی این کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بازار، امان قلیچ شادمهر، ظهر پنج شنبه در هفتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گنبدکاووس اظهارکرد: اقدامات زیرساختی خوبی در گلستان با روی کار آمدن دولت سیزدهم انجام شده که باید این روند استمرار داشته باشد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی به برخی از این پروژه ها اشاره کرد و افزود: تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت، احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و اجرایی شدن خط ریلی اینچه‌برون- گنبد- آزادشهر - شاهرود از مطالبات مهم مردم این شهرستان مرزی است.

وی گفت: بسیاری از شرکت های تولیدی در گنبدکاووس و استان گلستان بخش اعظم منابع درآمدی خود را در خارج از شهرستان و استان سرمایه گذاری و هزینه می کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

شادمهر بر لزوم ایجاد شعبه ارزی و اختصاص کد گمرکی به گنبدکاووس تأکید کرد و افزود: ۶۰ درصد فعالان اقتصادی گلستان در گنبدکاووس و نواحی شرقی آن سکونت دارند و ایجاد این شعبه ارزی و کد گمرکی ضروری است.

وی عنوان کرد: روند تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه‌ برون باید تسریع شده و تنها مسیر توسعه گلستان و گنبدکاووس، منطقه آزاد اینچه‌برون است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: توسعه گلستان با تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون و پتروشیمی تسریع خواهد شد لذا باید برای تکمیل این پروژه ها نیاز به سرمایه‌گذار داریم.

رمضانعلی سنگدوینی مساله کمبود آب شرب را مهمترین چالش گلستان دانست و اضافه کرد: اهتمام به تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت در شرق و شیرین سازی آب خزر در غرب استان تنها راه رفع این چالش است.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha