۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
کاهش سطح تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش سطح تقاضا برای دلار

شاخص ماهانه تغییرات اشتغال بخش خصوصی آمریکا ضعیف تر از انتظار ها اعلام شده، و این موضوع می تواند نشانه ای باشد که فردا جمعه نیز شاخص اشتغال NFP ضعیف تر از انتظار ها اعلام شود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- شاخص ماهانه تغییرات اشتغال بخش خصوصی آمریکا ضعیف تر از انتظار ها اعلام شده، و این موضوع می تواند نشانه ای باشد که فردا جمعه نیز شاخص اشتغال NFP ضعیف تر از انتظار ها اعلام شود و در اینصورت می تواند شرایط و تصمیمات فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار دهد. کاهش سطح اشتغال و افزایش سطح بیکاری، نشانه هایی جدی از احتمال ایجاد رکود اقتصادی محسوب می شوند و پافشاری بر ادامه سیاست های انقباضی و افزایش نرخ بهره می تواند شرایط را بغرنج تر کند و ممکن است فدرال رزرو در سیاست های پولی خود تجدید نظر نماید. این گمانه زنی ها که پیش از اعلام شاخص های اشتغال و بیکاری روز جمعه ایجاد شده است، سطح تقاضا برای دلار را کاهش داده و موجب افزایش نسبی در ریسک پذیری در بازار های سهام شده است.

شاخص های S&P۵۰۰، نزدک. داوجونز در شرایط اصلاحی و صعودی کوتاه مدت قرار گرفته اند، اما تغییر روند میان مدت ایجاد نشده و حرکت فعلی می تواند یک اصلاح کوتاه مدت باشد. اخبار فردای NFP و نرخ بیکاری از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد. از نظر تکنیکالی شاخص نزدک نسبت به حمایت ماژور ۱۴۴۳۵ واکنش برگشتی داشته است، اما نتوانسته تا قله قبلی صعود کند و در حال تشکیل الگوی مثلث رنج در بالای حمایت گفته شده است. قیمت اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا نیز پس از عبور از حمایت ۱۶ ساله، اصلاح کوتاه مدتی داشته است، و در ادامه اخبار مربوط به اشتغال و بیکاری، تاثیر مهمی بر روند قیمت اوراق و در نتیجه بازدهی آن خواهد داشت.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت که بتازگی حمایت روانی و مهم ۹۰ دلاری و میانگین ۳۴ روزه را شکسته بود، با یک نزول شارپی به PRZ حاصل از میانگین ۲۰۰ روزه و سطح بالای ابر کوموی روزانه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. با توجه به شارپی بودن نزول و اهمیت محدوده حمایتی فعلی، احتمال اصلاح کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد. اما در میان مدت احتمال نزول قیمت تقویت شده است.

۳- در بازار طلا، با وجود کاهش نسبی تقاضا برای دلار، بازار های سهام سهم بیشتری از نقدینگی را جذب کردند و بازار طلا واکنش اصلاحی محدوده داشته و حرکات رنج اصلاحی زمانی در طلا دیده می شود. طلا در میان مدت همچنان تمایل به نزول دارد، اما اخبار فردا جمعه از شاخص های اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا می تواند شرایط را مشخص تر نشان دهد، و در صورتی که اعلام شاخص اشتغال ضعیف تر از انتظار باشد، احتمال کاهش بیشتر تقاضا برای دلار و افزایش قیمت طلا تقویت خواهد شد. در دیگر سناریو در صورتی که شاخص های اشتغال و بیکاری در محدوده پیش بینی شده و یا بهتر اعلام شوند، احتمال کاهش قیمت طلا به زیر کانال ۱۸۰۰ دلاری بعنوان حمایت روانی و ماژور قیمت، وجود دارد. قیمت در سال جاری میلادی در زیر کانال ۱۸۰۰ دلاری معامله نشده، و عبور از این محدوده می تواند نشانه ای مهم از آینده قیمت طلا باشد.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha