۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
به روز رسانی۵۵۰ هزار کد شناسه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی
رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد

به روز رسانی۵۵۰ هزار کد شناسه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی

رضوانی فر، رئیس کل گمرک ایران گفت: ۵۵۰ هزار کد شناسه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به روز می‌شود.

به گزارش بازار، به روز رسانی بانک اطلاعات ارزش گمرکی کالا حاوی ۵۵۰ هزار کد شناسه ارزش برای انواع کالاهای وارداتی در دستور کار گمرک قرار گرفت.

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بانک اطلاعات ارزش گمرکی کالا بر اساس شماره تعرفه، کشور سازنده، نام تجاری، مدل و سایر مشخصات متمایز کننده جهت شناسایی کالاهای وارداتی تعریف شده است.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، رضوانی‌فر با اشاره به اینکه سامانه ارزش کالاهای وارداتی با محوریت بانک اطلاعات ارزش کالا در سال ۱۳۹۴ راه اندازی شده بود، افزود: با توجه به تحریم ظالمانه و محدودیت در ورود برخی از کالاها به کشور و کاهش قابل توجه تنوع ورود آنها، به روز رسانی بانک اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی ضروری است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، ایجاد وحدت رویه در بررسی و تعیین ارزش کالاهای وارداتی و تسریع در امر ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی، کاهش پرونده‌های اختلافی، صیانت از منابع ارزی کشور و شفافیت در رسیدگی به ارزش کالاهای وارداتی را از مهم‌ترین اهداف به روزرسانی بانک اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی دانست.

وی با تاکید بر اینکه به روزرسانی بانک اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی نیازمند نظر مشورتی اتاق بازرگانی، تشکل ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، فعالان اقتصادی، واحدهای تولیدی و نمایندگان سازمان‌های نظارتی و دولتی است، افزود: به منظور به روزرسانی هر چه مطلوب‌تر بانک اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی، ارائه و ارسال نظر و پیشنهادهای تخصصی از سوی تمامی سندیکاها، اتحادیه‌ها، فدراسیون‌ها و تشکل‌های مربوطه به دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ضمن هم افزایی و همفکری بیشتر، سبب به روزرسانی موثر و دقیق‌تر بانک اطلاعات ارزش کالاهای وارداتی خواهد شد.

رضوانی فر تاکید کرد: گمرک ایران در آینده نزدیک به منظور کاستن اعمال سلیقه فردی و شفافیت در بررسی ارزش کالا اقدام به اجرای پروژه هوشمندسازی ارزش برای کالاهای وارداتی از طریق بانک اطلاعاتی پویا مبتنی بر کلان داده‌های موجود می‌نماید.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha