۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
فعالان اقتصادی گلستان برای فتح بازارهای جدید صادراتی تلاش کنند
خاندوزی:

فعالان اقتصادی گلستان برای فتح بازارهای جدید صادراتی تلاش کنند

گنبدکاووس- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فعالان بزرگ اقتصادی گلستان باید برای فتح بازارهای صادراتی کشورهای همسایه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احسان خاندوزی ظهر پنج شنبه در هفتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان در گنبدکاووس اظهارکرد: اگر مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان‌ها، هدفمند شناسایی و اولویت گذاری شود، به رشد و توسعه آن استان کمک زیادی می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: احیای خلیج گرگان و پتروشیمی گلستان از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم در گلستان بوده و دولت با قدرت این مسیر را ادامه خواهد داد.

وی گفت: شناسایی میدان نفتی در گلستان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که از این ظرفیت برای توسعه بیشتر استان استفاده شود.

خاندوزی بیان کرد: تسریع در روند ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، رشد هشت درصدی بخش صنعت گلستان و رشد نرخ صادرات بر واردات از مصادیق اهتمام دولت برای توسعه در گلستان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اجرایی شدن مسیر راه آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس و آزادشهر به شاهرود را برای خروج از بن بست اقتصادی گلستان ضروری دانست.

وی اضافه‌ کرد: اجرای این کریدور که به کریدور شرق خزر معروف است هنوز از سوی دستگاه‌های متولی بویژه راه آهن جمهوری اسلامی به جمع بندی قطعی نرسیده که باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش آب شرب در گلستان اشاره کرد و گفت: دولت در استفاده از آب دریای خزر و شیرین سازی آن با مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بخش خصوصی و فعالان بزرگ اقتصادی گلستان باید برای فتح بازارهای صادراتی کشورهای همسایه تلاش کنند و هرچه بخش خصوصی در این خصوص موفق عمل کند دولت حمایت بیشتری از آنها خواهد داشت.

خاندوزی با قدردانی از بانک های دولتی بجز بانک رفاه کارگران گلستان در پرداخت تسهیلات برحسب جذب سپرده به بخش تولید و اشتغال این استان گفت: بانک‌های غیردولتی در این بخش فعال نیستند که باید ساز و کار نظارتی برای آن تعیین شود.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید ساز و کاری را برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید و اشتغال، مشخص کند و با بانک های غیردولتی که حداقل ۵۰ درصد سپرده مردم را در استان‌ها هزینه نکنند، برخورد و مجوز شعبه آنها را لغو کنند.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha