۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
هیئت مدیره منطقه آزاد «اینچه برون» قبل از سفر رئیس جمهور انتخاب می‌شود
استاندار گلستان:

هیئت مدیره منطقه آزاد «اینچه برون» قبل از سفر رئیس جمهور انتخاب می‌شود

گنبدکاووس- استاندار گلستان گفت: اساسنامه و طرح  جامع منطقه آزاد اینچه‌برون تهیه شده و تلاش می‌کنیم قبل از سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه صبح پنج شنبه در هفتادودومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در گنبدکاووس اظهارکرد: اساسنامه و طرح جامع منطقه آزاد اینچه‌برون تهیه شده و تلاش می‌کنیم قبل از سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب شوند.

استاندار گلستان در خصوص کریدور شمال به جنوب گفت: ایجاد کریدور شمال به جنوب باعث توسعه بازار مرزنشینان خواهد شد و این پروژه در حال پیگیری است.

زنگانه گفت: این پروژه با وزیر امور خارجه ترکمنستان و استاندار بالکان مورد بررسی قرارگرفت و با انگیزه در حال انجام است.

وی بیان کرد: سفر هیات گلستانی به ترکمنستان بسیار پراهمیت بود و تلاش داریم تردد مسافری، تجارت چمدانی را احیا کنیم و جاده ۲۲۰ کیلومتری بندر ترکمن باشی به بندر خشک اینچه برون که مطالعات آن انجام شده، اجرایی شود.

زنگانه اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در سفارتخانه‌های کشورهای همسایه، افرادی با تجربه از استان گلستان به عنوان رایزن اقتصادی و یا افرادی در جایگاه دوم و سوم مستقر شوند تا با رایزنی این افراد باعث توسعه استان شده و یار و یاور ما در این کشورها باشند.

استاندار گلستان گفت: تشکیل ۱۹۲ جلسه کارگروه تسهیل و موانع تولید در استان و اجرا شدن ۸۰ درصد مصوبات اتفاق خوبی در راستای توسعه صنعت استان است.

وی یادآور شد: سیاست انقباضی بانک‌ها در برخی از سرمایه‌گذاری های بزرگ و به صورت موردی برداشته‌ شود.

زنگانه ادامه داد: خوشبختانه پروژه شیرین سازی آب دریا خزر به مراحل نهایی رسیده و وضعیت خرید تضمینی به نقطه قابل قبولی رسیده و با تأیید سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذار آمادگی اقدام دارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha