۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
مالیات بر عایدی مسکن دست دلالان را کوتاه می کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مالیات بر عایدی مسکن دست دلالان را کوتاه می کند

علیزاده سپیدان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تنها راه خروج از وضعیت موجود در حوزه مسکن و تبدیل شدن مسکن به کالای مصرفی، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن علیزاده سپیدان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره اجرای مالیات بر عایدی مسکن و تأثیر آن بر بازار مسکن گفت: اخذ مالیات بر عایدی مسکن تقریباً در تمام کشورها وجود دارد و این کار می تواند یکی از راه های اساسی برای مدیریت بازار مسکن باشد. در ایران با توجه به صعود بیش از حد قیمت مسکن، این قانون می تواند راهکار خوبی برای کنترل خانه و تبدیل شدن بازار مسکن از حالت سرمایه ای به حالت مصرفی باشد.

وی افزود: با قانون مالیات بر عایدی سرمایه می توانیم امید داشته باشیم، دهک های کم درآمد جامعه که هم اکنون آرزوی داشتن خانه دارند، به خرید خانه امیدوار شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تنها راه خروج از وضعیت موجود در حوزه مسکن و تبدیل شدن مسکن به کالای مصرفی را تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن دانست و عنوان کرد: با این کار، دست دلالان و سفته بازان را از بازار کوتاه می کنیم. دلالان کسانی هستند که در جامعه با معاملات پی در پی و کاذب باعث افزایش قیمت می شوند.

وی همچنین بر لزوم تصویب و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی تأکید کرد و گفت: اگر این قانون اجرا شود، مسکن از حالت احتکار خارج شود و مالکین واحدهای خالی مجبور به عرصه این واحدها برای فروش یا اجاره شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی مسکن امری ضروری است، متذکر شد: البته باید به صنایع وابسته به این بخش نیز توجه کنیم زیرا نباید با وضع این قوانین باعث کاهش ساخت و سازها و تولید در بخش های وابسته به مسکن شویم زیرا یکی از دغدغه های موجود ایجاد اشتغال و تولید است.

علیزاده سپیدان تصریح کرد: مشکل بازار مسکن، کمبود عرضه نیست و افزایش قیمت موجود ناشی از رشد بی رویه نقدینگی و کارکرد سرمایه ای بازار مسکن است. البته افزایش عرضه مسکن می تواند تأثیر نسبی برای مصرف کننده واقعی ایجاد کند اما نمی توان امید داشت تأثیری در جلوگیری از رشد غیر معمول قیمت ها در حوزه مسکن داشته باشد.

کد خبر: ۲۴٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha