۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
۲۵۰ شغل در بخش صنایع دستی زنجان ایجاد می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان:

۲۵۰ شغل در بخش صنایع دستی زنجان ایجاد می شود

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان،گفت: در سال جهش تولید بیش از ۲۵۰ شغل در بخش صنایع دستی زنجان ایجاد می شود.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، به توسعه اشتغال در بخش صنایع دستی استان زنجان اشاره کرد و گفت: برنامه های متنوعی برای افزایش تولیدو صادرات صنایع دستی در استان پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه بسته بندی نفیس صنایع دستی در استان طی سالجاری به جد دنبال می شود، اظهار کرد: باید نگاه سنتی به موضوع بازاریابی محصولات­ صنایع دستی زنجان باید از بین برود و در این زمینه از دانش و دستاوردهای روز استفاده شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان،با بیان اینکه برای توسعه صادرات صنایع دستی باید تنوع محصولات صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد، گفت: زنجان در صنعت چاقو ، مس و ملیله در کشور مطرح است ولی  بسته‌بندی مناسب و استاندارد ندارد. 

ارجمندبا بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است، ابراز داشت: توسعه این صنعت به توسعه اشتغال و اقتصاد بسیار کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی استان به توسعه اشتغال در این بخش بسیار تاکید دارد، گفت: طی سال گذشته بیش از ۸۴۰ کارت صنعتگری صادر شد و از آغاز سال جاری تاکنون هم ۱۵۰ کارت صنعتگری صادر شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی زنجان، با بیان اینکه زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شده است، تاکید کرد: در سالجاری بیش از ۱۲۰ اشتغال ایجاد خواهد شد و پیش بینی می شود امسال در رشته های مسگری، چاقو سازی، ملیه کاری که رشته های شاخص استان است به ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد شود. 

ارجمند گفت: بیشترین اشتغال ایجاد شده در استان طی سالجاری مربوط به ملیله خواهد بود.

کد خبر: ۲۴٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha