۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
به تحریم‌های موشکی ایران ادامه می‌دهیم
آمریکا:

به تحریم‌های موشکی ایران ادامه می‌دهیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه پایان تحریم‌های موشکی ایران در ۱۸ اکتبر جاری اعلام کرد که واشنگتن به استفاده از اختیارات تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش بازار، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تمدید تحریم های تسلیحاتی افزود: ما همچنان ابزار لازم برای هدف قرار دادن گسترش تسلیحات نظامی از سوی ایران مانند موشک و پهپاد را در اختیار داریم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما علاوه بر قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل ابزار دیگر مانند تحریم ها، کنترل صادراتی و ارتباطات دوجانبه و چند جانبه را در اختیار داریم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای مسئول ساختن حکومت ایران ادامه خواهیم داد.

پاتل در خصوص ارسال تسلیحات ادعایی ضبط شده ایران از سوی آمریکا و انتقال آنها به اوکراین گفت: ما به بررسی و نظارت بر اوضاع ادامه خواهیم داد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این اولین باری نیست که ما دارایی های ایران را مسدود کرده ایم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان طی نامه‌ای به وی در کسوت هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کردند، تحریم‌های موشکی علیه ایران را که باید در چارچوب بندهای غروب آفتاب برجام در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ برداشته شود، رفع نخواهند کرد.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha