۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
مرغوبیت اراضی گلستان فرایند واگذاری زمین به طرح ملی مسکن را سخت کرده است
معاون عمرانی استاندار گلستان:

مرغوبیت اراضی گلستان فرایند واگذاری زمین به طرح ملی مسکن را سخت کرده است

گرگان- مهیایی، معاون امور عمرانی استانداری گلستان گفت: گلستان در واگذاری زمین در طرح ملی مسکن محدودیت‌های مختلفی مانند جنگل، دریا و همجواری با اراضی حاصلخیز و مرغوب اراضی درجه یک و دو دارد.

سید مهدی مهیایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برخی ارگان های دولتی و حاکمیتی با استناد به قانون اخیر مولدسازی و ابلاغ آن، در واگذاری اراضی مازاد به طرح نهضت ملی مسکن مقاومت می کنند.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان افزود: برخی مدیران با تکیه بر اینکه برای پرداخت دیون و بدهکاری‌های خود درصدد مولدسازی اراضی خود هستند، در واگذاری اراضی ایستادگی می کنند.

وی بیان کرد: برای تامین زمین مازاد طرح نهضت ملی مسکن از همه ظرفیت ها استفاده شده و به سراغ تک تک ادارات و نهادهای دولتی گلستان رفته ایم.

مهیایی گفت: خرید زمین یکی از راهبردهای پیش بینی شده برای طرح نهضت ملی مسکن است و همان طور که در ۱۰ سال گذشته اعتبارات خوبی برای خرید و تملک حدود ۱۰۰ هکتار اراضی جدید در گرگان پیش بینی و ابلاغ شد انتظار داریم تا سازمان ملی زمین و مسکن ویژه بینی مناسبی برای گلستان داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان عنوان کرد: گرگان و سایر شهرهای گلستان محدودیت های مختلفی مانند جنگل، دریا و همجواری با اراضی حاصلخیز و مرغوب درجه یک و دو داشته لذا انتظار است تا به مقوله خرید زمین توجه بیشتری شود.

وی گفت: درصدهای پیش بینی شده و حق السهم تعیین شده برای توافقات، خوشایند مالکان نیست و به همین منظور از فرآیند توافق توفیق حداکثری حاصل نشده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha