۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
۱۲ لاگون راکد و نیمه‌کاره میگو در گمیشان خلع ید می‌شود
استاندار گلستان:

۱۲ لاگون راکد و نیمه‌کاره میگو در گمیشان خلع ید می‌شود

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ضرورت تکمیل لاگون‌ها و مزارع آبزی‌پروری سایت میگو گمیشان گفت: ۱۲ لاگون راکد و نیمه کاره میگو از پیمانکارانی که نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، خلع ید می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در ستاد میگوی گلستان اظهار کرد: پیمانکارانی که در سایت میگوی گمیشان، مزارعی را تحویل گرفته اند اما هیچ گونه کاری در آن انجام نمی دهند، در اسرع وقت موضوع خلع ید خواهد شد که این عمل در ۱۲ لاگون اتفاق افتاده است.

استاندار گلستان ادامه داد: کسی حق تضییع حقوق مردم را ندارد و هدف ما احقاق حقوق مردم است و خلع ید این مزارع و لاگون ها در همین راستا انجام می شود.

زنگانه افزود: مدیران وظیفه دارند تا پس از خلع ید، این مزارع را به شرکت های تعاونی صیادی اهلیت دار واگذار کنند.

وی با بیان این که مقرر بود بومیان نقش ۳۳ درصدی در اشتغال مزارع داشته باشند، ادامه داد: دولت اجازه نمی دهد هر کسی به روش خود اقدام کند و مزارعی که این موضوع را رعایت نکرده اند، پاسخگو باشند.

استاندار گلستان تاکید کرد: میگو یکی از زنجیره های راهبردی استان است و تمامی زیرمجموعه آن اعم از عمل آوری، خوراک، پست لارو و غیره در اولویت تسهیلات قرار دارند و ضروری است چرخه ارزش افزوده آن در استان شکل گیرد.

زنگانه افزود: فاز دوم شش هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان با همراهی قرارگاه خاتم الانبیا هرچه سریعتر به مرحله اجرا وارد شده تا ضمن تجهیز کارگاه در سفر رئیس جمهور استان آغاز به کار آن انجام شود.

وی اظهار کرد: ضروری است صادرات میگو از گلستان و گمرک خروجی از استان باشد؛ دامپزشکی موظف به پیگیری است و با همکاری گمرک باید مشکلات را حل کند و دامپزشکی ظرف مدت یک هفته مسئله را بررسی و مرتفع کند.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha