۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
تجارت ایران با کشورهای اوراسیا به حدود ۱.۸ میلیارد دلار رسید

تجارت ایران با کشورهای اوراسیا به حدود ۱.۸ میلیارد دلار رسید

در ۶ ماهه سال جاری مبادلات تجاری ایران با کشورهای اوراسیا به ۳ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۵۵ تن و به ارزش یک میلیارد و ۷۸۸ میلیون و ۹۷ هزار دلار رسید.

به گزارش بازار، امید گلزاری مدیر کل دفتر همکاری‌های بین‌الملل و روابط عمومی گمرک با اعلام این مطلب گفت: از مجموع تجارت ایران با کشورهای اوراسیا یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۲۴۹ تن به ارزش ۷۵۹ میلیون و ۷۲۹ هزار دلار به صادرات و یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۰۶ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۹ میلیون و ۱۷۸ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

گلزاری در خصوص بیشترین میزان صادرات ایران به کشورهای اوراسیا در نیمه نخست امسال افزود: در این مدت بیشترین میزان صادرات به کشور فدراسیون روسیه و ارمنستان انجام گرفت که ۴۴۰ میلیون و ۴۳۹ هزار دلار به روسیه و ۱۹۴ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار به ارمنستان صادر شده است.

مدیر کل دفتر همکاری‌های بین‌الملل و روابط عمومی گمرک گفت: در این مدت همچنین ۸۶ میلیون و ۴۲۴ هزار دلار به قزاقستان، ۲۹ میلیون و ۴۳۲ هزار دلار به قرقیزستان و ۸ میلیون و ۶۰۹ هزار دلار به بلاروس صادر شده است.

گلزاری با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در ۶ ماهه سال جاری از فدراسیون روسیه به ارزش ۹۲۵ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار و قزاقستان ۴۰ میلیون و ۳۹ هزار دلار بوده است، گفت: در این مدت همچنین ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار از بلاروس، ۲۳ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار از ارمنستان و ۳ میلیون و ۶۵۷ هزار دلار از قرقیزستان وارد شده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha