۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
دستیابی به بهبود وضعیت آماری بخش کشاورزی نیازمند اجرای کاداستر است
رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی ایران مطرح کرد

دستیابی به بهبود وضعیت آماری بخش کشاورزی نیازمند اجرای کاداستر است

ربانی زاده، رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی ایران گفت: دستیابی به بهود وضعیت آمار و اطلاعات در بخش کشاورزی نیازمند اجرای طرح کاداستر است.

به گزارش بازار، کمال ربانی زاده رئیس قرارگاه رصد خانه کشاورزی ایران در نشست بررسی مسائل و مشکلات سامکا افزود: هدف گذاری برای اجرای طرح کاداستر در کشور انجام شده و برای رسیدن به اطلاعات دقیق و مناسب و زیر ساختی در بخش کشاورزی بایستی تلاش شود تا این طرح به طور کامل اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه قزوین دراجرای طرح کاداستر جزو استانهای پیشرو در سطح کشور محسوب می شود اظهار داشت: استفاده از ابزارهای جدید و فناوری نوین در اجرای طرح کاداستر در پهنه های جهاد کشاورزی می تواند ما را سریعتر به هدف برساند.

وی خاطر نشان کرد: نقشه ها و اطلاعات در دسترس بایستی با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به صورت توصیفی ترسیم شود.

ربانی زاده خاطر نشان کرد: وضعیت آمار در بخش کشاورزی آنچنان دقیق نیست و به همین جهت رصد خانه کشاورزی برای تهیه آمار دقیق محصولات کشاورزی و زراعی راه اندازی شده است.

رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران گفت: این رصد خانه در دولت سیزدهم شکل گرفته و موضوع رصد و پایش زنجیره های ارزش کالاهای اساسی کشاورزی را دنبال می کند.

وی افزود: این رصد خانه اطلاعات حوزه های مختلف بخش کشاورزی را دریافت و در اختیار مجموعه های تخصصی برای برنامه ریزی مناسب و دقیق این بخش قرار می دهد.

ربانی زاده یادآور شد: رصد خانه بخش کشاورزی ضمن بهره گیری از ابزارهای نوین و ایجاد پایگاه داده و اطلاعاتی دقیق و به موقع زمینه لازم را برای بهره مندی فعالان بخش کشاورزی برای برنامه ریزی مناسب فراهم می کند.

کد خبر: ۲۴۷٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha