۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
شبکه فراگیر برای تولید پوشاک ایرانی - اسلامی ایجاد می‌شود
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت:

شبکه فراگیر برای تولید پوشاک ایرانی - اسلامی ایجاد می‌شود

گرجی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت گفت: باتوجه به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی پوشاک، کوچک هستند و نمی‌توانند اعتبارات قابل توجهی جذب کنند؛ درصدد ایجاد شبکه فراگیری برای تولید پوشاک ایرانی هستیم.

به گزارش بازار، محسن گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با اشاره به اینکه قاچاق پوشاک، فعالان این حوزه را در کشور آزار می‌دهد، گفت: بر اساس اعلام مراکز رسمی، سالانه ۱.۳ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود، دستگاه‌های ذیربط باید در این حوزه ورود کرده و با قاچاقچیان عرضه پوشاک به طور جدی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی در کشور غیردولتی است، گفت: در گذشته کمک‌هایی در قالب تسهیلات به واحدهای تولیدی پوشاک اعطا شد همچنین برای کاهش و حل مشکلات این حوزه در وزارت صمت برنامه وجود دارد.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با اشاره به اینکه حوزه نساجی و پوشاک، اشتغال و ارزش افزوده بالایی برای کشور دارد، ادامه داد: قطعا تقویت تولید پوشاک در کشور می‌تواند اشتغال بالایی را رقم بزند، به همین دلیل درصدد هستیم سرمایه‌گذاران را به سمت این حوزه سوق دهیم.

وی افزود: مخالف استاندارد اجباری برای محصولات نساجی در کشور هستیم، زیرا مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی و صنفی ایجاد می‌کند.

گرجی گفت: صنعت نساجی تاب‌آور ورونده رو به جلو است طوری که در سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۳۵ درصدی واردات ماشین‌آلات نساجی به کشور در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بودیم، همچنین واردات مواداولیه نیز افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha