۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
لزوم توجه به گوهرسنگ و فلزات راهبردی
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت تاکید کرد

لزوم توجه به گوهرسنگ و فلزات راهبردی

با توجه به محدودیت‌های انرژی در کشور باید در سیاست گذاری به لایه‌های نرم‌تر معدن و فرآوری معدنی مثل فلزات راهبردی، گوهرسنگ‌ها و تولید محصولات آلیاژی توجه بیشتری شود.

به گزارش بازار، رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در دوازدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی افزود: رویکرد اصلی این نمایشگاه تعامل هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی است که از این فرصت‌ها باید بیشترین بهره را برد.

وی گفت: ما در سال گذشته با قوانینی مواجه شدیم که این قوانین موانعی را برای بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد کرد که از جمله آن‌ها افزایش عوارض، اعمال محدودیت و اعمال مالیات علی الحساب بر صادرات و مواردی از این قبیل بود.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت افزود: ما تلاش کردیم این موضوع را برای دستگاه‌های مختلف توضیح بدهیم و با همراهی دستگاه‌های مربوطه بتوانیم بخشی از این محدودیت‌ها را برطرف کنیم.

وی گفت: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم، فضایی که در سال‌ها و دهه‌های گذشته برای صنایع انرژی بر بوده است تا ابد ادامه داشته باشد، طبیعی است که دنیا به سمت ارتقای سطح فناوری‌ها و کیفیت تولید می‌روند.

محتشمی پور با اشاره به برخی سخت گیری‌های زیست محیطی گفت: مسلما اعمال محدودیت بر مصرف انرژی نیز خواهیم داشت لذا نیاز داریم روند افزایش بهره وری در صنایع داشته باشیم به نظر میاد که وضعیت تامین و قیمت انرژی در سال‌های گذشته ما را کمی از این موضوع عقب انداخته است بنابراین صنایع ما با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند که انتظارش را نداشتند.

وی افزود: ما در کشور از گذشته به سمت اعمال محدودیت بر مصرف انرژی رفته ایم و طبیعی است که هر چه پیش برویم این محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد؛ لذا اقدام برای اصلاح این وضعیت جزو اولویت‌ها و فوریت‌های وزارت صمت است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: عدم توسعه صنایع با مصرف انرژی بالا جزو الزامات وزارت صمت است و چیزی نیست که اختیار یا انتخاب باشد بلکه الزام و اجبار فضای کشور است لذا همه صنایع ما چه صنایع متقدم و پیشکسوت و چه صنایع جدید ما موضوع بهره وری انرژی و کاهش مصرف انرژی را باید جزو اولویت‌های خودشان بدانند و گریزی از این وجود ندارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha