۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت| اقتصاد چین با مشکلات متعدد مواجه است
بانک جهانی:

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت| اقتصاد چین با مشکلات متعدد مواجه است

بانک جهانی در تازه ترین پیش بینی خود از وضعیت اقتصادی جهان در سال آینده میلادی، نرخ رشد اقتصادی چین را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بانک جهانی در تازه ترین پیش بینی خود از وضعیت اقتصادی جهان در سال آینده میلادی، نرخ رشد اقتصادی چین را کاهش داد.

بانک جهانی دلیل کاهش رشد چین در تخمین های خود را ادامه مشکلات اقتصادی فراگیر و عدم توازن در بازار داخلی چین اعلام کرده است. به گفته این بانک، کاهش سرعت رشد اقتصادی چین می تواند تاثیر نامطلوب بسزایی بر روی بازار داخلی و بازارهای جهانی بگذارد. چراکه وضعیت چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان تاثیر بسزایی بر روی قیمت بسیاری از مواد خام اولیه جهانی به ویژه فلزات و نفت خواهد داشت.

در گزارش اقتصادی منطقه شرق آسیا و پاسیفیک بانک جهانی که به تازگی منتشر شده، متوسط نرخ رشد اقتصادی چین برای سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۱ درصد در نظر گرفته شده و این در حالیست که این نرخ برای سال ۲۰۲۴، حدود ۴.۴ درصد پیش بینی شده است.

این در حالیست که بانک جهانی در گزارش ماه آوریل خود، نرخ رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی چین برای سال ۲۰۲۴ را حدود ۴.۸ درصد پیش بینی کرده بود.

در متن این گزارش آمده است: نرخ رشد (اقتصادی) چین در سال جاری ۵.۱ درصد ارزیابی شده که ۰.۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. اما این رشد از ماه آوریل کندتر شده که دلیل آن، مشکلات ایجاد شده در تقاضای داخلی و مشکلات متعدد در بخش بازار مسکن است.

کد خبر: ۲۴۷٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha