۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
پیگیر کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور هستیم
معاون سازمان تعزیرات:

پیگیر کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور هستیم

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات گفت: کمبود بلیط یک دغدغه برای مردم و مجموعه سازمان تعزیرات حکومتی است که به صورت روزانه این موضوع پیگیری می‌شود.

به گزارش بازار، احمد جعفری نسب معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی درباره کمبود بلیط در ناوگان حمل و نقل کشور گفت: کمبود بلیط یک دغدغه برای مردم و مجموعه سازمان تعزیرات حکومتی است که به صورت روزانه این موضوع پیگیری می‌شود.

وی افزود: مسئولان در سازمان هواپیمایی و دیگر ایرلاین‌هایی که در این زمینه ارتباط دارند اظهار می‌کردند که تکمیل ظرفیت‌ها موجب کمبود بلیط است.

جعفری نسب با بیان اینکه برخی از سایت‌های مجاز در زمینه فروش بلیط هر زمانی که مردم مراجعه می‌کنند تا یک ماه آینده هم ظرفیتشان تکمیل است گفت: سازمان هواپیمایی کشور را موظف کردیم بر سایت‌های غیر مجاز نظارت داشته باشد و سازمان تعزیرات هم از طریق پلیس فتا مکاتبات متعددی انجام داده که سایت‌های غیرمجاز فروش بلیط تعطیل شوند.

وی گفت: در سایت‌های مجاز فروش بلیط شاهد هستیم که ظرفیت را به هر نحوی تکمیل شده عنوان می‌کنند و با مراجعه مردم به مکان دیگری مانند فرودگاه می‌توانند بلیط پرواز را با قیمت بالاتر خریداری می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: قیمت بالاتر یعنی عرضه خارج از شبکه و باید این بلیط‌ها در آزانس‌های مسافرتی دارای مجوز و یا سایت فروش بلیط دارای مجوز فروخته شود سئوال مهم این است اگر ظرفیت تکمیل است چرا در محل دیگری فروخته می‌شود و این موضوع از نظر تعزیرات عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی محسوب می‌شود.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی این موارد را پیگیری می‌کند، ولی بهترین ناظر مردم هستند که در صورت مشاهده تخلف حتما با سامانه ۱۳۵ تعزیرات ارتباط برقرار کنند و تخلف صورت گرفته را در سامانه بارگذاری کنند و از سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در سامانه ثبت شکایات نیازی به پرداخت هیچگونه وجهی نیست گفت: ثبت شکایت در مدت زمان ۲ دقیقه انجام می‌شود و مردم مطمئن باشند سازمان تعزیرات قطعا با افرادی که گرانفروشی می‌کنند و عرضه خارج از شبکه انجام می‌دهند برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که شکایت از تخلفات در سایر ناوگان حمل و نقل کشور هم از طریق سامانه ۱۳۵ امکان پذیر است گفت: دستگاه‌های نظارتی امکان استفاده از ناظر را در هر نقطه‌ای از کشور را ندارند یا شاید در هنگام بازدید تخلفی صورت نگیرد، ولی مردم می‌توانند در هر زمینه‌ای ناظر تعزیرات باشند.

جعفری نسب با اشاره به اینکه در روند فروش بلیط عده‌ای در حال سوء‌استفاده هستند گفت: قطعا هر شکایتی که صورت می‌گیرد پیگیری می‌کنیم و نتیجه خواهد داد.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha