۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
چالش های حوزه بازرگانی، کشت «سیاهدانه» در گلستان را کاهش داد
معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

چالش های حوزه بازرگانی، کشت «سیاهدانه» در گلستان را کاهش داد

گرگان- فراهانی، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: متاسفانه امسال چالش های حوزه بازرگانی سیاهدانه، سبب شد سطح زیر کشت آن در استان کاهش یابد.

نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گیاهان دارویی یک کشت نوپا بوده و در گلستان عمدتا شامل زیره سبز است که در مناطق شرقی استان کشت می شود.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سال ۹۹، ۹ هزار هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت این محصول قرار داشت اما با توجه به خشکسالی های اخیر این مساحت کاهش پیدا کرد زیرا امکان کشت به موقع وجود نداشت.

وی گفت: رسیدن به رکورد سه سال گذشته کار دشواری است اما امیدواریم بتوانیم توسعه این محصول را در اراضی استان عملیاتی کنیم.

وی در ادامه به دیگر گیاه دارویی شاخص در اراضی کم بازده گلستان اشاره کرد و بیان کرد: سیاهدانه هم به عنوان یک محصول ارزشمند اقتصادی در گیاهان دارویی به شمار می رود و قابلیت رشد و روند توسعه ای خوبی را در استان سپری کرد.

فراهانی اضافه کرد: چهار سال گذشته این محصول تنها در ۷۵ هکتار از اراضی استان کشت می شد اما این مساحت در سال ۱۴۰۱ به دو هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه امسال چالش های حوزه بازرگانی این محصول، سبب شد سطح زیر کشت آن کاهش یابد.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: با فراهم شدن وضعیت بازار و پیش بینی سیاست های صحیح توسط دستگاه های بالادستی، امیدواریم زمینه توسعه کشت این گیاه را در استان فراهم آوریم.

کد خبر: ۲۴۷٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha