۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
شرایط اقتصاد جهانی دامن ژاپن را گرفت

شرایط اقتصاد جهانی دامن ژاپن را گرفت

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه ژاپن در ماه سپتامبر با سریع‌ترین سرعت در هفت ماه گذشته کاهش یافت، زیرا بدترشدن شرایط اقتصاد جهانی به تضعیف تقاضا ادامه داد.

به گزارش بازار، شاخص نهایی مدیران خرید ژاپن از ۴۹.۶ در ماه آگوست به ۴۸.۵ در سپتامبر کاهش یافت. این شاخص برای چهار ماه متوالی زیر آستانه ۵۰ واحدی باقی مانده است.

داده‌های S&P Global Market Intelligence نشان می‌دهد که تولید در سپتامبر کمترین میزان از ژوئن بوده در حالی که کاهش سفارشات جدید شدیدترین کاهش از فوریه بوده است. سفارشات صادراتی جدید به مدت ۱۹ ماه متوالی در انقباض باقی مانده که دلیل آن کاهش تقاضای چین و تایوان است.

داده‌ها نشان داد که علاوه بر افزایش قیمت مواد خام، نفت، حمل ونقل و انرژی، ین ضعیف باعث افزایش تورم قیمت نهاده شد که در سپتامبر به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید.

ین در ماه‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است که تحت تاثیر سیاست پولی بسیار سست بانک مرکزی ژاپن است که هزینه‌های کالاهای وارداتی را افزایش داده و تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده است.

طبق گزارش رویترز، این گزارش همچنین نشان داد که انتظارات تولید آتی تولیدکنندگان ژاپنی پس از رسیدن به ضعیف‌ترین سطح رشد در ۶ ماه گذشته در ماه اگوست، دوباره افزایش یافت.

کد خبر: ۲۴۷٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha