۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
درخواست ٣ مگا پروژه برای پذیرش در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای
مدیرعامل بورس تهران خبر داد

درخواست ٣ مگا پروژه برای پذیرش در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای

گودرزی، مدیر عامل بورس تهران گفت: ٣ مگا پروژه دیگر با هدف تامین مالی برای پذیرش در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای درخواست داده‌اند، اما باید به منظور کاهش ریسک بررسی‌های بیشتری روی آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمود گودرزی مدیر عامل بورس تهران، در جمع خبرنگاران، گفت: اوایل امسال بود که در مورد تغییر چهره بازار سرمایه صحبت کردم که یکی از اقدامات، مربوط به همین بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای می‌شد، پارادایم فکری را در بورس تهران تغییر دادیم.

او افزود : به دنبال این هستیم تا پروژه‌های بزرگ و حتی متوسط را به واسطه نظاماتی که در این بازارها تعیین شده، تامین مالی کنیم. قرار است از این پس به منظور کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از توانمندی شرکت‌های رتبه‌بندی که ریسک‌سنجی اعتباری را انجام می‌دهند استفاده کنیم.

مدیر عامل بورس تهران گفت: انتخاب شرکت سوخت سبز جز اولین انتخاب‌های ما بود. سعی می‌کنیم با وسواس شرکت‌هایی را که صرفا مشکل تامین مالی دارند، برای بازار انتخاب کنیم.

گودرزی تصریح کرد: ٣ مگا پروژه دیگر با هدف تامین مالی برای پذیرش در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای درخواست داده‌اند، اما باید به منظور کاهش ریسک بررسی‌های بیشتری روی آن‌ها صورت گیرد.

او بیان کرد: پروژه‌های درخواستی از حوزه‌های فولاد، دانش‌بنیان و خود سازمان گسترش هستند. تغییر چهره قابل توجهی را در میان مدت شاهد خواهیم بود.

گودرزی گفت : پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حدود ۵ شرکت در مرحله عرضه اولیه داشته باشیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha