ارتقای توانمندی تشکل‌ها از برنامه‌های شاخص اتاق ایران در دوره دهم است
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ارتقای توانمندی تشکل‌ها از برنامه‌های شاخص اتاق ایران در دوره دهم است

رئیس اتاق ایران در دیدار با هیات نمایندگان اتاق مشهد، ارتقای توانمندی تشکل‌ها و ساماندهی آنها در سطح استان را از راهبردهای شاخص اتاق ایران در دوره دهم در راستای تمرکززدایی از اتاق بازرگانی عنوان کرد.

به گزارش بازار، حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: ارتقای توانمندی تشکل‌ها و کمک به توسعه فعالیت آن‌ها در زمره شاخص‌ترین راهبردهای دوره دهم اتاق ایران است و در این مسیر، ساماندهی تشکل‌های استانی نیز پیگیری خواهد شد.

سلاح‌ورزی در نشست مشترک هیات رئیسه اتاق ایران و هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی در مشهد، ضمن تقدیر از میزبانی این اتاق در برگزاری اجلاس هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، عنوان کرد: تمرکززدایی از اتاق ایران، یکی از رویکردهای مهم دیگری است که تلاش داریم در راستای بهره‌گیری از توان حداکثری بخش خصوصی محقق سازیم و در این راستا به دنبال آن هستیم تا از مشارکت اتاق‌های استانی در تحقق مأموریت‌های اتاق ایران، بهره بگیریم.

وی به هدف‌گذاری جهت تدوین بودجه عملیاتی برای اتاق ایران و در پِی آن اتاق‌های استانی، اشاره و تأکید کرد: آنچه در این برنامه‌ها گنجانده می‌شود، باید قابل‌اندازه‌گیری و سنجش بوده و راهبردها و مأموریت‌های اتاق بازرگانی را در نگاه کلان پیگیری نماید.

وی نگاهی به عملکرد اتاق مشهد در بخش‌های مختلف نظیر تلاش‌های صورت گرفته در دفتر پژوهش‌های اقتصاد و توسعه، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، کمیسیون‌ها و... داشت و با تقدیر از اقدام‌های مثبت انجام شده، بیان کرد: از اتاق مشهد دعوت می‌کنیم به‌واسطه تجربه‌ای که در اجرای برنامه‌های خود از منظر مدیریت سیستمی دارد، مجموعه‌ای از طرح‌های بزرگ در استان خراسان رضوی را که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان هستند، احصاء و جمع‌بندی نماید تا با برگزاری یک رویداد ملی، جهت جذب سرمایه‌ و تأمین مالی برای این پروژه‌ها، اقدام کنیم.

وی همچنین به درخواست اتاق مشهد برای مشارکت و حمایت اتاق ایران در ایجاد پرواز مستقیم مشهد-بیشکک اشاره و خاطرنشان کرد: برای تعریف یک برنامه کارآمد جهت تردد مستمر فعالان و تجار اقتصادی در این مسیر تجاری، می‌توان با هماهنگی اتاق‌های مشترک هیات‌هایی را در فواصل مختلف به کشور قرقیزستان اعزام کرد و از ظرفیت آیین‌نامه حمایت از هیات‌های تجاری نیز جهت تخصیص کمک به این بحث، بهره گرفت.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha