۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
رشد ۲.۵ برابری نوسازی در بافت فرسوده در سال جاری
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد

رشد ۲.۵ برابری نوسازی در بافت فرسوده در سال جاری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به رشد ۲.۵ برابری نوسازی بافت فرسوده در ۶ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته اعلام کرد: در ۱۳۲ شهر رشد ۱۴۲ درصدی صدور پروانه‌های نوسازی را داشتیم.

به گزارش بازار، محمد آیینی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی اسکان بشر با شعار «اقتصادهای شهری تاب‌آور، شهرها به مثابه پیشران رشد و احیا» با اشاره به تصویب سند جدید ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در هیات دولت و ابلاغ آن در روزهای آینده، اظهار کرد: روند اجرایی برای نوسازی بیش از ۱۵۳ هزار واحد در بافت فرسوده آغاز شده از این تعداد، نوسازی حدود ۴۹ هزار واحد به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در پایان سال دور از دسترس نیست، به پیگیری برنامه جامع اقدام مشترک پرداخت و افزود: بر اساس این برنامه تمام دستگاه‌هایی که ذی‌نفع هستند در قالب برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، اعطای سند به ساکنان در بافت‌های فرسوده را از دیگر اقدامات برای ساماندهی بیان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت سند ثبت نام کردند.

آیینی با اشاره به اجرای یک هزار و ۸۰۰ پروژه در بافت فرسوده، ادامه داد: در دولت سیزدهم با هدف تامین مسکن به خصوص برای دهک‌های کمتر برخوردار برنامه‌هایی از جمله نهضت ملی مسکن، احداث شهرک‌های جدید به‌ویژه در شهرک‌های ساحلی که کار و اشتغال را در کنار یکدیگر دارد، در حال پیگیری و عملیاتی کردن است.

وی کاهش قیمت تمام‌شده مسکن را به عنوان رویکرد دیگر دولت عنوان و بیان کرد: دولت سیزدهم به صورت منسجم به دنبال این است که شاهد کاهش بیشتری در قیمت تمام شده باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بد مسکنی گفت: شتاب‌بخشی به جریان نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف ارتقای ایمنی ساکنان در این بافت‌ها را نیز از دیگر برنامه‌های دولت می‌توان بیان کرد.

آیینی ادامه داد: ارائه بسته‌های تشویقی به سازندگان، انبوه‌سازان و ساکنان در بافت‌های فرسوده را نیز از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای نوسازی بافت فرسوده می‌توان عنوان کرد که این بسته‌ها افزایش می‌یابند.

تغییر سبک زندگی تحت تاثیر تحولات فناوری
دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرهای جدید و قدیم از نظر نوع کارکرد و نیازها قابل مقایسه با یکدیگر نیستند، گفت: در ۵ دهه اخیر زیست شهری تحت تاثیر تحولات فنّاوری تغییرات شگرفی پیدا کرد.

آرمان خورسند افزود: نقش تخریبی بشر در محیط زیست و ایجاد تغییرات اقلیمی که با خشکسالی توفان شن و ماسه و سیل‌های متعدد غیر قابل انکار است و هم اکنون شاهد هستیم که محیط زیست و اقلیم شرایط تخریبی را به انسان بازمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شهرهای عادلانه‌تر و اخلاقی‌تر گسترش یابد و زیست عادلانه برای شهروندان ایجاد کنیم که این کار در تعامل و همکاری کشورها باهم امکان‌پذیر است.

دبیر کمیته ملی اسکان بشر با تاکید بر اینکه روش‌ها و متدها باید به اشتراک گذاشته شود گفت: بهره‌مندی از روش‌های خلاقانه و سیاست‌گذاری و عمل مشترک در تدوین سند برنامه‌ریزی شهری حائز اهمیت است و امیدوارم روز جهانی اسکان فرصتی برای استفاده از تجربیات مشترک برای شهرهای پایدارتر در اختیار قرار دهد.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha