۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
صدور مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر تا هفته آینده
رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس مطرح کرد

صدور مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر تا هفته آینده

­یاربد، رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس گفت: تا هفته آینده مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر نیز صادرخواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهدی یاربد رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس در رابطه با آخرین وضعیت صدور مجوز سبدگردان‌ها، اظهار کرد: تاکنون ۷۵ سبد گردان مجوز فعالیت از سازمان بورس دریافت کرده‌اند و مجوز هفتاد و ششمین سبدگردان با عنوان (مایا) نیز صادر شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ مجوز تاسیس ۱۸ نهاد مالی صادر شد که از این تعداد ۱۲ مجوز مربوط به تاسیس شرکت‌های سبدگردان می‌شد، همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۳ شرکتی که درخواست صدور مجوز سبدگردانی داده بودند توانستند مراحل اولیه را پشت‌سر بگذارند.

رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص مجوزهای صادر شده برای آغاز فعالیت سبدگردان‌ها، گفت: شرکت‌هایی که مجوز موافقت اصولی خود را اخذ کرده‌اند می‌بایست پس از ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها مدارک خود را به سازمان بورس ارائه کنند، پس از بررسی مدارک و احراز شرایط لازم به عنوان نهاد مالی نزد سازمان ثبت شده و مجوز فعالیت خود را دریافت خواهند کرد.

یاربد در پایان گفت: تا هفته آینده مجوز ۳ شرکت سبدگردان دیگر نیز صادرخواهد شد، محدودیتی برای صدور مجوزهای فعالیت برای شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد و هر متقاضی که بخواهد درخواستی برای دریافت مجوز ارسال کند به راحتی می‌تواند محاسبه امتیاز کرده و اقدام کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha