۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران برگزار می‌شود
مشاور وزیر نیرو:

نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران برگزار می‌شود

اولین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، با هدف به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق، ۲۳ تا ۲۶ آبان سال‌جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار، علی اکبر کاظمی رئیس ستاد جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: وزارت نیرو با احساس نیاز به ضرورت ایجاد پلی میان صنعت از یک سو و فناوران و دانشگاهیان از سوی دیگر و به منظور تعمیق سطح ارتباطات پژوهشی و فناوری میان صنایع (اعم از دولتی و خصوصی) و فناوران و دانشگاهیان و تسریع و تسهیل ارتباطات بین این المان‌ها و تبادل جدیدترین دستاوردهای علمی و فناورانه حوزه صنعت برق، نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران را برگزار می‌کند.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو افزود: هدف وزارت نیرو از برگزاری این جشنواره و فن بازار، به هم رسانی فناوران و اساتید دانشگاهی و دانشجویان با صنعت برق است و مقصود ما از این فن بازار جذب فناوری‌های نزد این افراد جهت رفع چالش‌های صنعت برق است.

کاظمی با تشریح نحوه تعامل در این فن بازار خاطر نشان کرد: در این جشنواره و فن بازار، نیازهای فناورانه صنعت و به خصوص صنعت برق احصا و به فناوران و جامعه دانشگاهی اعلام می‌شود تا با تعامل حاصله از جدیدترین دستاوردهای علمی فناوران و جامعه دانشگاهی جهت رفع نیازها و چالش‌های صنایع و صنعت برق بهره‌برداری شود.

وی افزود: این جشنواره هم اکنون در مرحله اخذ نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، جهت اعلام به فناوران است.

کاظمی با اشاره به محورهای این جشنواره و فن بازار تخصصی افزود: معرفی افق‌های جدید فناورانه صنعت برق به منظور جهت‌دهی فعالیت‌های هسته‌های فناور و نخبگان، برگزاری نشست‌های تخصصی تبادل فناوری به منظور هم‌رسانی چالش‌ها و ظرفیت‌ها، ایجاد بستری برای معرفی ایده‌ها و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی صنعت برق و انرژی، معرفی محصولات و خدمات فناورانه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، کمک به تامین مالی اجرای طرح‌های فناورانه و پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه، معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات و آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی جهان، معرفی پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی و مهندسی صنعت برق کشور، از جمله مهم‌ترین اهداف ما از برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران و رویدادهای جانبی آن است.

همچنین گفتگوی بی‌واسطه دو سمت عرضه و تقاضای فناوری، اطلاع از نیازها و چالش‌های واقعی هر دو سمت تقاضا و عرضه، تسهیل‌گری در انقعاد قراردادها، شبکه‌سازی، ارائه محصولات به مشتریان واقعی، بازارسازی و بازاریابی، برگزاری کارگاه‌های علمی، تخصصی و آموزشی با هدف انتقال جدیدترین فناوری‌های علمی حوزه برق و انرژی با حضور اساتید مطرح خارج از کشور و ارائه آخرین دستاوردهای فناورانه توسط اساتید برجسته دانشگاه و متخصصان صنعت در سطح داخلی و بین‌المللی و نیز برگزاری تورهای تخصصی فناوری، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.

رئیس ستاد جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنعت آب و برق در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: ما از دانشجویان، نخبگان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، فناوران و ایده‌پردازان، شرکت‌های مادرتخصصی صنعت برق و زیرمجموعه‌های تابعه، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت برق، صنعتگران و تولیدکنندگان فعال در حوزه صنعت برق، صنایع بزرگ انرژی‌بر، که از مخاطبان اصلی این جشنواره و فن بازار هستند، تقاضا داریم در این رویداد مشارکت فعالانه داشته باشند. تا با ارائه فناوری‌های روزآمد و تبادل افکار و تجربیات، باعث رفع چالش و رشد هر چه بیشتر صنعت برق و خدمت با کیفیت‌تر به مردم و دستیابی به اهداف کلان توسعه‌ای صنعت برق کشور باشیم.

نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران، طی روزهای ۲۳ الی ۲۶ آبان سال جاری، همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. برگزار کننده این جشنواره وزارت نیرو و مجری آن مرکز رشد پژوهشگاه نیرو است.
علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این رویداد علمی به وب‌سایت جشنواره به نشانی https://event.moe.gov.ir مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha