۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
ورود رسمی آرامکو به بازار گاز LNG جهان| خرید سهام شرکت بزرگ گازی استرالیا توسط غول نفتی

ورود رسمی آرامکو به بازار گاز LNG جهان| خرید سهام شرکت بزرگ گازی استرالیا توسط غول نفتی

شرکت آرامکو عربستان سعودی با امضای قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار، اقدام به خرید سهام شرکت بزرگ گازی «مید اوشن انرژی» نمود تا بدین ترتیب، وارد بازار گاز طبیعی LNG جهانی شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت آرامکو عربستان سعودی با امضای قراردادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار، اقدام به خرید سهام شرکت بزرگ گازی «مید اوشن انرژی» نمود تا بدین ترتیب، وارد بازار گاز طبیعی LNG جهانی شود.

اهمیت خرید سهام شرکت MOE به در دست داشتن چهار پروژه بزرگ تامین گاز LNG توسط این شرکت است که متعلق به استرالیا بوده و در حقیقت، شرکت مذکور بزرگترین پیمانکار تامین کننده گاز استرالیا محسوب می شود. این نخستین سرمایه گذاری بزرگ بین المللی آرامکو در زمینه صنعت تولید و فروش LNG در جهان محسوب می شود.

گفته می شود قرارداد مذکور در حقیقت با شرکت EIG به عنوان شرکت مادر مید اوشن انرژی به امضا رسیده که بر اساس آن، شرکت آرامکو عربستان بخش مهمی از سهام این شرکت را خریداری نموده است.

از سوی دیگر، ۴۹ درصد از سهام شرکت «خط لوله نفت آرامکو» نیز در سال ۲۰۲۱ به EIG واگذار شده که با تشکیل کنسرسیوم فعلی مشترک تاسیس شده میان دو شرکت، پای عربستان به بازار پر سود گار استرالیا باز خواهد شد.

آرامکو بدون افشای میزان سهام خریداری شده مید اوشن اعلام کرده که در آینده نزدیک قصد دارد میزان بیشتری از سهام این شرکت را به خود تخصیص دهد.

لازم به ذکر است، آرامکو به تازگی فعالیت های گسترده ای در زمینه خریداری شرکت های بزرگ نفتی در گوشه و کنار جهان داشته است. این شرکت بزرگ نفتی، به تازگی از سرمایه گذاری در کشور شیلی خبر داده و مشغول جشن گرفتن نخستین ورود خود به آمریکای لاتین است.

آرامکو روز ۱۸ سپتامبر به صورت رسمی اقدام به خرید ۱۰۰ درصد سهام شرکت پخش فرآورده های نفتی اسمکس (Esmax) نموده که مالکیت آن به «گروه ساوثرن کراس» تعلق داشت. این شرکت در زمینه فروش و پخش محصولات نفتی و پتروشیمی در شیلی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین فعالیت داشته و آرامکو امیدوار است با خرید مالکیت آن، نسبت به بازاریابی و فروش بیشتر محصولات خود در آمریکای جنوبی اقدام نماید.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha