۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
امکان خرید سیمان و فولاد با قیمت مناسب برای سازندگان مقدور نیست
عضو انجمن انبوه‌سازان:

امکان خرید سیمان و فولاد با قیمت مناسب برای سازندگان مقدور نیست

در ساخت مسکن اگر تاکید می‌شود که سازنده باید ساخت وسازها را با قیمت حداقلی انجام دهد باید روندی ایجاد شود تا تولید کنندگان، مصالح را با قیمت کمتر در اختیار سازندگان قرار بدهند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، موسوی عضو انجمن انبوه‌سازان در نشست تخصصی مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت، گفت: در ساخت مسکن اگر تاکید می‌شود که سازنده باید ساخت وسازها را با قیمت حداقلی انجام دهد باید روندی ایجاد شود تا تولید کنندگان، مصالح را با قیمت کمتر در اختیار سازندگان قرار بدهند.

وی گفت: در حال حاضر مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن از بورس کالا خریداری می‌شود که امکان خرید مصالح ساختمانی سیمان و فولاد با قیمت مناسب و در حجم انبوه امکانپذیر نیست. هم اینک قیمت فولاد و سیمان، نامناسب ارائه می‌شود که به ویژه قمیت فولاد بسیار بالا است. بنابراین ضرورت دارد تا مصالح ساختمانی فولاد و سیمان از بورس کالا خارج شوند.

موسوی گفت: عمدتا سیاست گذاری بورس کالا توسط افرادی انجام می‌شود که خود در بورس منافع دارند و همین تعارض منافع سبب بالا ماندن قیمت مصالح ساختمانی می شود. بنابراین انتظار داریم تا مصالح ساختمانی از بورس کالا خارج شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha