۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
قیمت تمام شده پول در اردبیل ۱۸ درصد است
مدیر شعب بانک کشاورزی اردبیل:

قیمت تمام شده پول در اردبیل ۱۸ درصد است

اردبیل- مدیر شعب بانک کشاورزی اردبیل گفت: قیمت تمام شده پول در استان ۱۸ درصد است و بانک ها با ۲۳ درصد تسهیلات خود را ارائه می کنند.

داود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از محل تبصره ۱۶، ۱۸ و رونق تولید بانک ها پرداختی های خود را انجام می دهند و بانک کشاورزی نیز از محل تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ توانسته بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان منابع را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: ما حتی بیشتر از سهمیه توانستیم در این حوزه جذب منابع و پرداختی تسهیلات داشته باشیم تا پیشروتر از سایر استان ها بتوانیم منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را به ویژه در بخش کشاورزی تأمین کنیم.

۳۰۰ پرونده در شعب بانک کشاورزی وجود دارد

مدیر شعب بانک کشاورزی اردبیل گفت: با تأمین ۳۰ میلیارد تومان منابع مازاد، در مجموع عملکرد ما در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۰ میلیارد تومان رسید و از محل منابع ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۵۰ میلیارد تومان ابلاغی را شاهد بودیم.

رجبی افزود: قطعا در سال جاری نیز تلاش بر این است تا تبصره قانون بودجه در باب تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی تأمین شده و امکان پرداخت این منابع در کوتاهترین زمان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ فقره پرونده در شعب بانک کشاورزی وجود دارد که با اولویت پرداخت این تسهیلات با ابلاغ تسهیلات ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

رجبی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی منابع دریافت کردیم و استان اردبیل تنها استانی است که در این زمینه توانسته موفق عمل کند.

بانک ها در معرض اتهام

وی پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و رونق تولید را در نیمه دوم امسال از اولویت های بانک کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: امسال به شدت اقلام خرید تجهیزات و امکانات با رشد جهشی روبه رو بوده و ما به صورت ذخیره قانونی ۲۵ درصد منابع خود را افزایش دادیم.

رجبی بیان کرد: در شرایط کنونی از حوزه های مختلف فشارهای مختلفی به بانک ها وارد می شود در حالی که منابع آنها محدود است و نمی توانند در همه حوزه ها پاسخگو باشند و قطعا بخشی از این منابع نیز برای جلب نظر مشتریان پرداخت شده و در این زمینه اقداماتی نیز آغاز شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قیمت تمام شده پول در این استان ۱۸ درصد است در حالی که بانک ها با ۲۳ درصد منابع تسهیلات می دهند و برخلاف حاشیه سازی ها، بانک ها چندان سود و منافعی را به جیب نمی زنند که در معرض چنین اتهاماتی باشند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا بر اساس منابع بانک که تحت کنترل بانک مرکزی است، بتوانیم تسهیلات منابی را به واحدهای تولیدی، صنعتی به ویژه در بخش کشاورزی پرداخت کنیم تا نارسایی ها و کاستی ها نیز در این بخش برطرف شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha