۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
۵.۷ میلیارد دلار کالا از بوشهر به ۵۵ کشور جهان صادر شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۵.۷ میلیارد دلار کالا از بوشهر به ۵۵ کشور جهان صادر شد

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از صادرات ۵.۷ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به ۵۵ کشور جهان در نیمه نخست امسال خبر داد.

علی باستین در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در تولید کالاهای مختلف و متنوع است و اگر توجه لازم به بسته بندی و فرآوری محصولات شود، بازار صادرات روی تولیدات بوشهر گسترده تر می شود.

وی افزود: علاوه بر نفت و گاز و میعانات گازی، تولیدات منحصربفرد استان از جمله میگو و خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل و همچنین مواد معدنی نیز از جمله مهم ترین و پردرآمدترین تولیدات این استان به شمار می روند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: محصولات پتروشیمی و سیمان و کلینکر نیز جزو محصولات صادراتی و ارزآور استان بوشهر در سال جاری به شمار می رود.

باستین از صادرات ۵.۷ میلیارد دلاری کالا از استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۵ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به ۵۵ کشور جهان صادر شده است.

باستین: چین و دوبی و هند و ترکیه و قطر جزو مهم ترین مقاصد صادراتی از استان بوشهر هستند

وی اضافه کرد: چین و دوبی و هند و ترکیه و قطر جزو مهم ترین مقاصد صادراتی از استان بوشهر هستند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: بیشترین ارزش کالاهای صادراتی استان بوشهر مربوط به محصولات پتروشیمی است که بیش از ۱۴ میلیون تن به ارزش ۵.۶ میلیارد دلار را شامل می شود.

واردات یک میلیارد دلاری کالا به استان بوشهر

باستین یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از یک میلیارد دلار کالا وارد گمرکات استان بوشهر شد که لوازم یدکی موتور سیکلت و لوازم یدکی خودروی سواری و پارچه و موز جزو بیشترین کالاهای وارداتی هستند.

وی افزود: امسال و در نیمه دوم سال، انتظار داریم خرما و میگو و صنایع دستی، درآمد ارزی بالاتری را نسبت به سنوات قبل به خود اختصاص دهند.

باستین تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه واحدهای بسته بندی و فرآوری از اولویت های استان است که گامی در توسعه صادرات به شمار می رود.

کد خبر: ۲۴۶٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha