۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
ساماندهی ساخت و سازها در گرگان نیازمند نظام‌سازی و هم افزایی مدیریتی است
عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

ساماندهی ساخت و سازها در گرگان نیازمند نظام‌سازی و هم افزایی مدیریتی است

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بهبود و ساماندهی ساخت و سازها در گرگان نیازمند نظام‌سازی و هم افزایی مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا عجم ظهر یک شنبه در نشست هم‌اندیشی انبوه سازان و شورای شهر گرگان اظهار کرد: مسئله مسکن موضوعی متناسب با الگوها و سیاستگذاری‌های جامعه است که پروتکل‌های خاص خود را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: ساخت مسکن، مانند عمل جراحی است و اگر می‌خواهید عمل کنید باید پروتکل‌های آن را هم رعایت کنید.

عجم گفت: دولت ساخت یک میلیون مسکن را سالیانه مد نظر قرار داده و این در شرایطی است که در حال حاضر ما حتی نمی‌توانیم تجهیزات و تاسیسات این پروژه‌ها را تامین کنیم.

وی بیان کرد: باید هم‌افزایی مدیریتی ایجاد شود زیرا اگر همکاری نداشته باشیم نمی‌توانیم مسائل را به پیش ببریم؛ به عنوان مثال حتی اگر چهار طبقه تشویقی در بافت فرسوده بدهیم ولی تا زمانی که زیرساخت‌ها ضعیف باشد و مدیران همکاری نکنند نمی‌توان پروژه‌ای را اجرا کرد.

عجم اضافه کرد: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰۰ شوراها باید مسئولان را به صحن دعوت کرده و آنها را در مظان قانون قرار دهیم و ترک فعل آن‌ها را مطرح کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ما نیاز به نظام‌سازی داریم و شهرداری باید از حداکثر اختیار خود و انبوه‌سازان از حداکثر پشتیبانی خود استفاده کنند و نظام‌سازی درونی اتفاق بیفتد تا اگر سرمایه‌گذاری به شهر مراجعه کرد، معطل بروکراسی اداری نشود.

وی عنوان کرد: همچنین ما نیاز به مدل و الگوسازی داریم و اگر قرار است محله‌ای را آباد کنیم باید ساخت و سازهای ما بر اساس یک الگوی واحد ساخته شود اما هم اکنون مشاهده می‌کنیم که بسیاری از ساخت و سازها در شهر بدیهیات را رعایت نکرده و یکپارچگی بصری و سازه‌ای در نظر گرفته نشده است.

کد خبر: ۲۴۶٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha