۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
فعالیت ۴۹۱ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری در کشور
سرپرست سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد

فعالیت ۴۹۱ صندوق اعتبار خرد زنان عشایری در کشور

سرپرست سازمان امور عشایر ایران بر نقش زنان عشایری در اجرای طرح‌های چهارگانه سازمان برای تنوع‌بخشی به اشتغال و افزایش درآمد عشایر تاکید کرد.

به گزارش بازار، سیاوش احمدی میرقائد در گردهمایی مسوولان امور زنان عشایری استان‌ها که در تهران برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح‌های چهارگانه سازمان اظهار داشت: چهار طرح توسعه صنایع دستی عشایر، توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری، توسعه گردشگری عشایر و طرح زنجیره تولید گوشت قرمز توسط عشایر، از طرح‌های محوری سازمان برای تنوع‌بخشی به اشتغال و افزایش درآمد عشایر است که در مناطق عشایری در دست اجرا است و امور زنان عشایری در استان‌ها باید تلاش کنند نقش زنان عشایری را در اجرای این طرح‌ها پررنگ‌تر کنند.

وی افزود: مدیریت تولید و اقتصاد در خانوارهای عشایری بر عهده زنان است و این امر مسئولیت ما را در ارائه خدمات به این زنان زحمتکش بیشتر می‌کند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران با اشاره به این که زنان عشایری در طول تاریخ در کنار مردان حماسه آفریده‌اند، گفت: امروز چرخه تحولات اقتصادی و اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که نیازمند ارائه موضوعات جدید در حوزه‌های مختلف مربوط به زنان عشایری هستیم و باید بر روی آن کار مطالعاتی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی و سایر بخش‌های مربوط به زنان عشایری طرح و برنامه داشته باشیم و امور عشایر استان‌ها باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

احمدی میرقائد بر افزایش صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری کشور تاکید کرد و گفت: ۴۹۱ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با ۱۱۳ هزار عضو در سراسر کشور فعالیت اقتصادی می‌کنند که بیش از این امکان توسعه این صندوق‌ها و افزایش تعداد اعضای آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد صندوق اعتبار خرد زنان عشایری با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، توانسته‌اند در انجام فعالیت‌های اقتصادی زنان عشایری اثرگذار باشند.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha