۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد سیکان دره شهر اختصاص یافت
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام:

۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد سیکان دره شهر اختصاص یافت

ایلام- مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: با اخذ مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ بیش از هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای سد مخزنی سیکان شهرستان دره شهر اختصاص یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، صادق علیمرادی در بازدید از مراحل ساخت سد سیکان در شهرستان دره شهر افزود: با تلاش و پیگیرهای مستمر مسئولان استان و کارشناسان این شرکت، مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای سد مخزنی سیکان به میزان هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال ( اصل و سود ) از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرای این سد سال ۸۹ به پیمان رفته که با روی کار آمدن دولت سیزدهم فعالیت آن با تلاش قرارگاه خاتم انبیا (ص)، هلدینگ نیرو و موسسه بعثت به صورت جدی شروع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام تصریح کرد: سد مخزنی سیکان سدی خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۶۳ متر و حجم مخزن ۱۴.۶ میلیون متر مکعب، با هدف تامین نیاز آب شرب سه شهرستان دره شهر، بدره و آبدانان با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد در حال اجراست.

علیمرادی با بیان اینکه این پروژه باعث اشتغال زایی در منطقه خواهد شد، تاکید کرد: تا ۱۵۰ نفر با اولویت نیروی بومی می توانند در این پروژه جذب و بکار گیری شوند.

وی با تاکید بر اینکه با تسریع در پیشرفت فیزیکی سد سیکان زمینه رضایتمندی مردم فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: این سد واقع در روستای فرهادآباد شهرستان دره شهر با هدف تامین آب شرب دراز مدت شهرستانهای آبدانان، دره شهر و بدره، آب کشاورزی و صنعت شهرستان دره شهر، و حقابه برآن ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی پایین دست در حال احداث است.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha