۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
ضرورت تعامل بیشتر در تعیین عوارض ساختمانی گرگان| از پروژه‌های خودمالکی حمایت شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت تعامل بیشتر در تعیین عوارض ساختمانی گرگان| از پروژه‌های خودمالکی حمایت شود

گرگان- نورانی، خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به کمبود زمین در استان و هزینه های سنگین ایجاد زیرساخت در توسعه افقی شهرها، حمایت از پروژه های خودمالکی را ضروری دانست.

شهاب نورانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: هدف اصلی دولت سیزدهم تولید مسکن و خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه است که تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن در چهار قالب مسکن حمایتی، روستایی، بافت فرسوده و خودمالکی آن را تعریف و در دستور کار خود قرارداده است.

خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان افزود: در مسکن حمایتی اداره کل راه و شهرسازی و در مسکن روستایی، بنیاد مسکن با استفاده از تسهیلات حداکثری پیگیر امور بوده اما در بخش خودمالکی و بافت فرسوده این بخش خصوصی است که باید نقش آفرینی کند که متاسفانه انبوه سازان ما دراین بخش فاقد تسهیلات و مشوق های لازم هستند.

نورانی ادامه داد: شهرداری و شورای شهر می تواند با تعریف بسته های تشویقی در دو حوزه خودمالکی و بازآفرینی شهری موتور محرک برای انبوه سازان باشند.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: در بخش خودمالکی و بازآفرینی شهری دولت تحت عنوان ساخت یک میلیون مسکن از آمار ساخت و ساز انبوه سازان استفاده می‌کند اما متاسفانه در ارائه تسهیلات و مشوق‌ها به آن میزانی که باید حمایت نمی شویم.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه تسهیلات ساخت از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده ولی متاسفانه همواره در پروژه های خودمالکی تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی پرداخت می شود و بانک های عامل از انعقاد متمم قرارداد خودداری می کنند.

خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان متذکر شد: در بافت فرسوده تشویقی طبقات در نظر گرفته می‌شود ولی از معافیت عوارض برخوردار نیستیم لذا لازم است مجموعه مدیران در مدیریت شهری به بندهای نوزده‌گانه اعلامی از سوی وزیر راه و شهرسازی توجه بیشتری کنند.

نورانی ادامه داد: در چند ماه آینده دفترچه عوارض سال ۱۴۰۳ در شورای شهر بررسی خواهد شد، سال ۱۴۰۰ افزایش بی‌رویه عوارض در شهر گرگان اتفاق افتاد و در سال ۱۴۰۱ علی رغم برگزاری جلسات متعدد کارشناسی ولی باز هم نظرات انبوه سازان در بخش هایی نادیده گرفته شد و بسیاری از موارد آن‌گونه که در جلسات کارشناسی به توافق رسیدیم در صحن شورا تصویب نشد لذا باید این تعامل در لایحه سال ۱۴۰۳ بین مجموعه مدیریت شهری و انبوه سازان خیلی بیشتر شود.

وی با اشاره به کمبود زمین در استان گلستان و هزینه های سنگین ایجاد زیرساخت در توسعه افقی شهرها، تقویت و حمایت از پروژه های خودمالکی را موثر در تحقق اهداف دولت در طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان دانست.

کد خبر: ۲۴۶٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha