۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
جزئیات جدید فروش متری مسکن؛ سازمان بورس ماه آینده آنرا ابلاغ می کند
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن:

جزئیات جدید فروش متری مسکن؛ سازمان بورس ماه آینده آنرا ابلاغ می کند

جواهری، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن از آغاز فروش متری مسکن در بورس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساز و کار اجرای طرح به محض ابلاغیه سازمان بورس، به سرعت آماده می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدرضا جواهری در حاشیه همایش «چشم انداز خسارت صفر در فرآیند ساخت» در جمع خبرنگاران در حالی از آغاز فروش متری مسکن در بورس در آینده نزدیک خبر داد که معتقد است برای آغاز فروش متری مسکن در بورس سازمان بورس باید دستورالعمل آن را ابلاغ کند.

وی با اشاره به اینکه فروش متری مسکن در بورس را از سه سال گذشته شروع کردیم و برای آغاز این طرح سازمان بورس باید تاییدیه نهایی را بدهد ادامه داد: منتظر ابلاغ سازمان بورس برای استارت فروش متری مسکن هستیم. به هر حال تاکنون تجربه فروش متری مسکن در کشور را نداشته ایم و احتمالا تا یک ماه آینده ابلاغیه سازمان بورس صادر خواهد شد.

تاکنون تجربه فروش متری مسکن در کشور را تجربه نداشتیم و احتمالا تا یک ماه آینده سازمان بورس ابلاغیه سازمان بورس صادر خواهد شد

مدیرعامل گروه سرمایه‌ گذاری مسکن با بیان اینکه اولین فروش متری مسکن سه ماه پس از ابلاغیه سازمان بورس آغاز خواهد شد، گفت: تاکنون تجربه فروش متری مسکن در کشور را تجربه نداشتیم و احتمالا تا یک ماه آینده سازمان بورس ابلاغیه را صادر خواهد شد.

جواهری درباره ساز و کار فروش متری مسکن و تفاوت آن با فروش سهامی مسکن که از سوی تعاونی‌ها انجام می‌شود، گفت: ساز و کار فروش متری مسکن کاملا مشخص است و خریدار می‌داند که در چه محلی و کجا خرید متری را انجام داده است و از جزییات پروژه اطلاع دارد.

افراد وقتی در زمان عرضه یک متر با هر قیمتی خریداری می‌کنند در زمان تحویل پروژه همان یک متر به افراد تحویل می‌شود فارغ از اینکه با چه قیمتی این سهام را خریداری کرده و قیمت مسکن چه تغییری کرده‌ است

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن درباره قیمت سهام و میزان متری که در زمان تحویل واحد به افراد عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: افراد وقتی در زمان عرضه یک متر با هر قیمتی خریداری می‌کنند در زمان تحویل پروژه همان یک متر به افراد تحویل می‌شود فارغ از اینکه با چه قیمتی این سهام را خریداری کرده و قیمت مسکن چه تغییری کرده‌ است و قیمت‌ها به این عوامل مختلفی از جمله هزینه ساخت، زمین ، تجهیزات محاسبه می شود.

در حوزه تامین مالی از بازار سرمایه نسبت به ایجاد صندوق زمین و ساختمان اقدام کردیم و اولین صندوق زمین را راه اندازی شد

جواهری با اشاره به تامین منابع حوزه مسکن از بازار سرمایه اظهار داشت: در حوزه تامین مالی از بازار سرمایه نسبت به ایجاد صندوق زمین و ساختمان اقدام کردیم و اولین صندوق زمین را راه اندازی شد اما در این حوزه مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که این مشکلات را به سازمان بورس انتقال داده‌ایم.

وی در خصوص برنامه کاهش خسارت در ساختمان و اینکه آیا چشم‌ انداز خسارت صفر در فرایند ساخت مسکن می تواند امیدوار کننده باشد گفت: با توجه به گسترش فعالیت‌های این مجموعه در ساخت و ساز موظف هستیم که حوادث‌های ساختمان را به شدت کاهش و دستورالعمل‌های ویژه تدوین کنیم. این اقدام می تواند حوادث و شبه حوادث پروژه‌های ساختمانی را کاهش دهد. پس بنابراین چشم‌اندازی تعریف کرده‌ایم که حوادث و خسارت ساختمانی را به صفر برساند.

جواهری تاکید کرد: موضوع ایمنی ساختمان از روندهای مهم صنعت ساختمان در راستای حفظ منابع انسانی، محیط زیست و اقتصاد پروژه‌های ساختمانی است قطعاً توجه به مسائل مربوط به ایمنی محیط کار، سلامت و بهداشت کارکنان پروژه، موضوع مربوط به فعالیت‌های ساختمانی و همچنین رعایت الزامات ایمنی ساخت را ضروری می‌کند.

مدیر عامل گروه سرمایه‌ گذاری مسکن درباره دلایل افزایش وقوع حوادث برای کارگران ساختمانی و راهکار کاهش این حوادث برای جلوگیری از تلفات و جراحات تاکید کرد: برای کاهش حوادث در صنعت ساختمان باید کنترل‌های مهندسی افزایش یابد که البته پیش‌نیاز آن ارتقای سطح آموزش است.

وی ادامه داد: طبق آمار تامین اجتماعی ٨٠ درصد از حوادث کارگاهی به دلیل عدم رعایت فرهنگ سازمانی و خطای انسانی بوده که عامل اصلی آن نبود آموزش‌های مورد نیاز است.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha