۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
شرکت هلندی ASML از ادامه فعالیت مشترک خود با چین خبر داد
ادامه تنش میان چین و آمریکا بر سر تراشه ها؛

شرکت هلندی ASML از ادامه فعالیت مشترک خود با چین خبر داد

در پی تداوم تنش ها میان آمریکا و چین بر سر تراشه های الکترونیکی، شرکت هلندی ASML از علاقمندی خود برای همکاری بیشتر با شرکت های چینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی ادامه تنش ها میان آمریکا و چین بر سر تراشه های الکترونیکی، شرکت هلندی ASML از علاقمندی خود برای همکاری بیشتر با شرکت های چینی خبر داد.

«شن بو» رئیس شعبه این شرکت هلندی در چین نیز طی سخنانی تایید کرد که چین همچنان به عنوان شریک تجاری مهم ASML شناخته می شود.

وی طی سخنانی با روزنامه «چاینا دیلی» تاکید کرد: حضور بلند مدت ما و فعالیت های تجاریمان در چین طی سه دهه گذشته نشان دهنده اعتماد و تعهد ما به بازار است.

وی همچنین افزود: اگرچه تنش ها بر سر کنترل صادرات تراشه به چین ادامه دارد؛ اما ASML همچنان از فعالیت تجاری مشترک با چین حمایت کرده و در عین حال، به قوانین و مقررات نیز پایبند خواهد بود.

لازم به ذکر است، شرکت ASML که یکی از شرکای مهم و اساسی چین در زمینه تامین تراشه های الکترونیکی محسوب می شود، با فشار ایالات متحده از صادرات برخی مدل های تراشه های استراتژیک خود به چین خودداری نموده است؛ اقدامی که این شرکت معتقد است با دستور مستقیم دولت هلند مجبور به انجام آن شده است.

این در حالیست که بیش از ۱۵ درصد از صادرات ASML به مقصد چین انجام شده و به همین دلیل، شرکت های چینی از جمله مهمترین شرکای اصلی تجاری شرکت هلندی مذکور محسوب می شوند.

هنوز مشخص نیست چارچوب همکاری های ASML و شرکت های چینی در چه قالبی خواهد بود؛ اما آنچه مسلم است تا زمان حل و فصل نشدن اختلاف میان پکن و واشنگتن بر سر موضوع تراشه های استراتژیک، موضوع همکاری های دو طرف همچنان تحت تاثیر اختلافات خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha