۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
خروج ۱۲۳ میلیارد دلار از دارایی های اعضای بریکس از اقتصاد آمریکا
واچر خبر داد؛

خروج ۱۲۳ میلیارد دلار از دارایی های اعضای بریکس از اقتصاد آمریکا

کشورهای عضو بریکس در تازه ترین اقدام خود در راستای دلارزدایی، تاکنون حدود ۱۲۳ میلیارد دلار از دارایی های خود را از اقتصاد ایالات متحده خارج کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کشورهای عضو بریکس در تازه ترین اقدام خود در راستای دلارزدایی، تاکنون حدود ۱۲۳ میلیارد دلار از دارایی های خود را از اقتصاد ایالات متحده خارج کرده اند.

به نوشته وب سایت «واچر»، عمده این دارایی ها به شکل پول نقد، طلا و یا اوراق قرضه در بانک های آمریکا بوده اند که از بانک های این کشور خارج شده اند. به عنوان مثال، چین که پیشتر صاحب ۸۳۶ میلیارد دلار دارایی در آمریکا بوده، از ماه ژوئن تاکنون بیش از ۱۳.۶ میلیارد دلار خود را از این کشور خارج نموده است.

همچنین کشور برزیل با ۲.۷ میلیارد دلار خروج دارایی های خود از آمریکا، اکنون ۲۲۷.۴ میلیارد دلار در اقتصاد این کشور سهم دارد.

هند نیز تاکنون بیش از ۲.۳ میلیارد دلار از دارایی های خود را از آمریکا خارج کرده که دلیل اصلی آن، ارزش روپیه در برابر دلار در بازار فارکس اعلام شده است؛ موضوعی که منجر به افزایش ارزش روپیه در برابر دلار آمریکا در ماه سپتامبر شده است.

لازم به ذکر است، یکی از اقدامات مهم اعضای بریکس در توافقنامه تجاری میان خود، عدم استفاده از دلار آمریکا در مبادلات و تسویه حساب های بین المللی و جایگزین کردن ارزهای ملی به جای آن بوده است؛ موضوعی که از آن تحت عنوان دلارزدایی یاد می شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha