ایران و روسیه با هم می‌توانند از تحریم‌ها عبور کنند
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

ایران و روسیه با هم می‌توانند از تحریم‌ها عبور کنند

رئیس اتاق قزوین، با اشاره به تحریم‌های متعدد اعمال شده علیه ایران و روسیه، اظهار کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود، دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر از تحریم ها عبور کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق قزوین، ضمن تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان برای جذب سرمایه‌گذاری، گفت: ما در بحث سرمایه‌گذاری در استان قزوین آماده همکاری متقابل بوده و اعطای مشوق‌ها و معافیت‌های لازم را مدنظر را داریم.

مهدی عبدیان در نشست هیات رئیسه اتاق قزوین و فعالان اقتصادی این استان با ویاچسلاو یوواچف، نماینده اتاق بازرگانی روسیه، افزود: ما از تمامی سرمایه‌گذاران و تجار روسی به گرمی استقبال می‌کنیم و آماده توسعه همکاری گسترده در تمامی زمینه‌های اقتصادی با کشور روسیه هستیم به‌گونه‌ای که درشان دو کشور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه انجام گرفته از سوی قدرت‌های مؤثر و مداخله‌گر در عرصه اقتصاد جهانی، دو کشور ایران و روسیه باید در کنار یکدیگر باشند تا از این تحریم‌های جهانی عبور کنند و توسعه روابط تجاری می‌تواند نشانه‌ای از این هم‌افزایی و اتحاد استراتژیک باشد.

در ادامه، نماینده اتاق بازرگانی روسیه، گفت: در چارچوب قوانین اتاق ایران و اتاق بازرگانی روسیه ۹ سال است که در حال ایجاد ارتباط بین تجار ایرانی و روسی هستیم و دو شرکت زیرمجموعه هستند که به‌صورت دو پلتفرم کامل به شرکت‌های ایرانی و روسی جهت ایجاد این ارتباط کمک می‌کنند.

ویاچسلاو یوواچف، افزود: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در صنعت و تولید محصولات مختلف است و توسعه روابط با ایران ازنظر من چشم‌انداز خوبی دارد. دیدارها و جلسات خوبی در قزوین داشتیم و درخواست‌های زیادی برای پیدا کردن شریک تجاری از دو طرف به دست ما می‌رسد.

وی ادامه داد: من شخصاً مسئول قسمت توسعه روابط بین‌المللی هستم و پیشنهادم این است که تبادل اطلاعات را بین دو کشور افزایش دهیم.

یوواچف با اشاره به وجود معادن سنگ در قزوین، گفت: ما نیازمند سنگ طبیعی و اسلب و همچنین فرآورده‌های پتروشیمی استان شما هستیم و ما آمادگی ایجاد نهادهای مشترک بین ایران و روسیه را نیز داریم. همچنین کشور ما در زمینه لوازم‌خانگی نیازمند واردات است و با توجه به ظرفیت‌هایی که استان قزوین در این زمینه دارد، می‌توان در این حوزه همکاری کرد.

نماینده اتاق بازرگانی روسیه افزود: به دلیل تحریم‌ها، ماشین‌آلات کارخانه‌هایی که توسط شرکت‌های اروپایی در روسیه راه‌اندازی شده بود، دیگر فعالیت ندارند و به‌صورت تعطیل درآمده‌اند و این شرکت‌ها دیگر در روسیه فعالیت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: ما همچنین برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و کارخانه‌های مشترک در زمینه‌های لجستیک و حمل‌ونقل نیز آمادگی داریم، ضمن اینکه در بحث مصالح ساختمانی و میلگرد هم نیازهای بازار روسیه زیاد است و در پی استفاده از انبارهای اختصاصی در استان قزوین نیز هستیم.

در این نشست مقرر شد: در آینده نزدیک جلسات تخصصی و تکمیلی با حضور مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های بزرگ استان قزوین جهت آشنایی بیشتر و عقد قراردادهای تجاری با طرف روسی برگزار شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha