۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
تمامی مناطق مازندران درگیر آفت مگس مدیترانه هستند
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران:

تمامی مناطق مازندران درگیر آفت مگس مدیترانه هستند

ساری- بیگی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تمامی مناطق استان درگیر آفت مگس مدیترانه هستند، خواستار مبارزه با کانون های این آفت از سوی باغداران شد.

فرهاد بیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که تمامی مناطق استان مازندران درگیر آفت مگس مدیترانه هستند، افزود: جمعیت مگس امسال به دلیل تغییرات اقلیمی و شرایط جوی بیشتر از سال های قبل و هشداردهنده است.

وی خواستار مدیریت باغ براساس توصیه های کارشناسان شد و گفت: اگر نسبت به رعایت توصیه ها اقدام نشود، تراکم مگس و آفت در باغات بیشتر خواهد شد.

وی با اظهار این که آفت مگس مدیترانه ای مدیریت پذیر است، گفت: در باغات استان تنوع کشت وجود دارد و وجود باغات سنتی و ترکیبی از جمله ویژگی های استان مازندران است و در این شرایط به راحتی مگس می تواند تداوم نسل داشته باشد.

بیگی یادآور شد: در اراضی که دارای تک گونه و تک کشت هستند، برای مدیریت آفت مشکل زیادی نداریم و با این حال جمعیت مگس مدیترانه قابل مدیریت و کاهش است و در این راستا باید کانون اولیه را از بین بریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: روزانه ۱۰۰ کانتینتر نارنگی از استان صادر می شود ولذا باید نظارت و مدیریت بیشتری صورت گیرد.

کد خبر: ۲۴۶٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha