۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
شرکت فرآوری ضایعات دامی در ایوانکی ۵.۵ میلیون دلار آورده اقتصادی داشت
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

شرکت فرآوری ضایعات دامی در ایوانکی ۵.۵ میلیون دلار آورده اقتصادی داشت

سمنان– مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شرکت فرآوری ضایعات دامی در ایوانکی با صادرات ۲۹ محموله از آلایش غیرخوراکی فرآوری شده دام سبک و سنگین به کشورهای شرق آسیا ۵.۵ میلیون دلار آورده اقتصادی برای این استان داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی شرکت پاراچ پروتئین ایرانیان ضمن بیان اینکه این شرکت ۵۵ درصد صادرات دامپزشکی استان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: شرکت فرآوری ضایعات دامی در ایوانکی با صادرات ۲۹ محموله از آلایش غیرخوراکی فرآوری شده دام سبک و سنگین به کشورهای شرق آسیا ۵.۵ میلیون دلار آورده اقتصادی برای این استان داشت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر در این شرکت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند، تأکید کرد: در این شرکت اجزاء غیرخوراکی و حرام ازجمله سیرابی گاوی و گوسفندی، هزارلا، نرینگی، آئورت، تاندون، نگاری (قسمت اول معده دام)، زردپی و نخاع و پاچه که به دلایل شرعی و عرفی مصرف داخلی ندارد فرآوری می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه فرآوری این محصولات زیر نظر ناظران شرعی و متخصصان دامپزشکی به محصول صادراتی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: این محصولات به کشورهای چین، هنگ‌کنگ، میانمار، ویتنام، تایوان، پاکستان و تایلند ارسال می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه ضایعات ذبح دام در سال‌های گذشته یکی از معضلات بهداشتی و زیست‌محیطی جدی کشتارگاه‌ها بود، خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی ضایعاتی که غالباً به‌صورت فنی یا غیر فنی معدوم‌سازی و دفع می‌شد را جمع‌آوری و فرآوری می‌کند.

کد خبر: ۲۴٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha