۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
۲ میلیارد و ۷۵۶ میلیون دلار در حوزه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام:

۲ میلیارد و ۷۵۶ میلیون دلار در حوزه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شد

ایلام- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام گفت: تاکنون دو میلیارد و ۷۵۶ میلیون دلار در حوزه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری خارجی شده است.

سعید رشنوادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از سرمایه گذاری شش میلیون دلاری یک شرکت چینی در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: واگذاری زمین به اولین سرمایه گذار خارجی در ایلام انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام اظهار داشت: این سرمایه گذاری با شش میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه و اشتغالزایی ۸۰ نفر است که ۵۰ نفر از نیروهای بومی منطقه ملکشاهی را مشغول به کار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حوزه فعالیت این شرکت بحث تولید منگنز است که مواد اولیه آن از کشورهای افریقایی جنوبی، ترکیه و کرمان تامین خواهد شد.

رشنوادی افزود: برای اولین بار در سه محور در استان ایلام ورود سرمایه گذراران خارجی را شاهد هستیم، در حال حاضر کارهای یک شرکت ترکی و یک شرکت چینی عملیاتی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام اضافه کرد: تاکنون دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در استان ایلام بوده است که ۱۲ میلیارد دلار آن در شهرک شباب مربوط به تولید نوشابه های گازدار و انرژی زا است.

وی بیان کرد: شش میلیون دلار نیز در شهرک ملکشاهی و دو میلیارد و ۷۵۶ میلیون دلار نیز در حوزه نفت و گاز در سراسر استان است.

وی با اشاره به میزان اشتغالی که از فعالیت این واحدها انجام می شود، ادامه داد: در حوزه نفت و گاز نزدیک دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سراسر استان مشغول به کار هستند.

رشنوادی تصریح کرد: در حوزه بحث شهرک شباب که سرمایه گذار تازه به شروع به کار کرده پیش بینی ما این است در این شهرک ۶۰ نفر و در شهرستان ملکشاهی نیز ۵۰ نفر اشغالزایی مستقیم از طریق سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha